Posted inCall for Papers

Call for papers voor jaarlijkse taaldag BKL

Naar jaarlijkse gewoonte organiseert de BKL (Belgische Kring voor Linguïstiek) ook dit voorjaar een Taaldag. De editie van dit jaar vindt plaats op zaterdag 9 mei 2015, aan de Faculteit Letteren en Wijsbegeerte van de Université Libre de Bruxelles.

Iedereen die lid is (of wordt) van de BKL (d.w.z. wie een ledenfiche ingevuld heeft via de website en de contributie voor 2015 betaald heeft) kan een voorstel indienen voor een lezing (20’ + 10’ discussie). Lidmaatschap kost 40 euro voor wie het Belgian Journal of Linguistics wil ontvangen; 20 euro voor wie dat niet wil. Verdere informatie i.v.m. lidmaatschap is te vinden via http://www.bkl-cbl.be.

Lezingen mogen gaan over om het even welk taalkundig onderwerp, en kunnen gepresenteerd worden in één van de drie landstalen (Nederlands, Frans, Duits) of in het Engels. Een selectie van de lezingen zal gepubliceerd worden in het elektronische tijdschrift Studies van de Belgische Kring voor Linguïstiek.

Abstracts (maximum 500 woorden, exclusief referenties) bevatten een beschrijving van onderwerp, data en gebruikte methode, en dienen per email-attachment te worden verstuurd naar Philippe De Brabanter (pdebraba@ulb.ac.be), met vermelding van naam en affiliatie van de auteur(s), uiterlijk op woensdag 25 maart 2015. Bevestiging van acceptatie gebeurt voor 10 april 2015.

Deelname aan de taaldag is volledig gratis (zowel voor leden als voor niet-leden). U dient zich wel even in te schrijven bij Philippe De Brabanter, graag voor 20 april. Sprekers wier abstract aanvaard wordt, zijn automatisch geregistreerd.

Met vriendelijke groet,

Philippe De Brabanter & Emma Vanden Wyngaerd