|
> Légende
|
 |
Mandatory |
 |
Optional |
 |
Course not taught in 2020-2021 |
 |
Periodic course not taught in 2020-2021 |
 |
Periodic course taught in 2020-2021 |
 |
Activity with prerequisites |
Click on the course title to see detailed informations (objectives, teaching methods, evaluation...)
|
> Legend
|
|
Tronc commun
|
Axe socio-culturel
|
MAGRE2105
|
Sociologie de l'éducation
|
Géraldine André
|
15h |
2
credits
|
q2
|
MAGRE2116
|
Législation scolaire
|
Francis Littré
|
15h |
2
credits
|
q2
|
EHELH2300
|
Formation à la neutralité (HELHa)
|
|
20h |
2
credits
|
q2
|
Axe pédagogique
|
MAGRE2109
|
Théories de l'apprentissage et épistémologie didactique
|
Miguel Souto Lopez
|
30h |
3
credits
|
q1
|
MAGRE2107
|
Didactique générale et TIC
|
Sandrine Decamps
|
30h |
3
credits
|
q1
|
MAGRE2113
|
Didactique spécialisée en sciences sociales
|
Sylvie Chiarucci
|
22.5h |
3
credits
|
q1
|
Axe socio-affectif
|
MAGRE2115
|
Gestion des groupes
|
Géraldine André
(coord.)
|
15h |
2
credits
|
q1
|
MAGRE2111
|
Adolescence et vie scolaire
|
Géraldine André
|
15h |
2
credits
|
q2
|
Axe savoir-faire
|
MAGRE2106
|
Micro-enseignement
|
Olivier Kahnes
,
Miguel Souto Lopez
|
15h |
2
credits
|
q1
|
MAGRE2103
|
Stages et séminaire d'intégration
|
Miguel Souto Lopez
|
15h+75h |
7
credits
|
q1+q2
|
Travail d'intégration
|
MAGRE2114
|
Portfolio
|
Miguel Souto Lopez
|
15h |
2
credits
|
q1 or q2
|