<- Archives UCL - Programme d'études ->

Teaching focus

Legend
Mandatory Optional
Courses not taught this academic year Periodic courses not taught this academic year
Periodic courses taught this academic year Two year courses

Click on the course code to see detailed informations (objectives, methods, evaluation...)
Year
1 2
Mandatory LPHY2310

Stages d'enseignements en physique (en ce compris le séminaire d'intégration des stages)  (in French) Jim Plumat 15h + 40h  7credits    x x

MandatoryModule concevoir, planifier et évaluer des pratiques d'enseignement et d'apprentissage
Mandatory LAGRE2220

General didactics and education to interdisciplinarity  (in French) Ghislain Carlier, Marie-Laurence De Keersmaecker, Myriam De Kesel (coord.), Jean-Louis Dufays, Philippe Parmentier, Marc Romainville, Bernadette Wiame 22.5h + 15h  3credits    x x
Mandatory LPHY2320

Didactique et épistémologie de la physique  (in French) Jim Plumat 60h  6credits    x x

MandatoryDidactique et épistémologie d'une autre discipline (en ce compris le stage d'écoute) (4credits)
un cours au choix parmi les cours suivants
Optional LMAT2320A

Didactique et épistémologie de la mathématique (en ce compris le stage d'écoute)  (in French) N. 37.5h + 10h  4credits    x x
Optional LSNAT2320A

Didactique et épistémologie des sciences naturelles (mineure) en ce compris le stage d'observation   (in French) N. 37.5h + 10h  4credits    x x
Optional LGEO2320A

Didactique et épistémologie de la géographie (en ce compris le stage d'écoute)  (in French) N. 37.5h + 10h  4credits    x x

MandatoryModule comprendre et analyser l'institution scolaire et son contexte
Mandatory LAGRE2120

The school institution and its context  (in French) Dominique Grootaers, Christian Lannoye (coord.), Caroline Letor 22.5h + 25h  4credits    x x
Mandatory LAGRE2400

See specifications in french  (in French) Michel Dupuis, Anne Ghysselinckx (coord.) 20h  2credits    x x

MandatoryModule animer un groupe et travailler en équipe
Mandatory LAGRE2020

To understand the adolescent in school situation, to manage the interpersonal relationship and to animate the class group  (in French) Anne Chevalier, Ann d'Alcantara, Bernard Demuysere, Christian Lannoye, Pierre Meurens, Pascale Steyns, Philippe van Meerbeeck, Marie-Cécile Wagner (coord.) 22.5h + 22.5h  4credits    x x
 
| 23/07/2009 |