<- Archives UCL - Programme d'études ->

Teaching focus

Legend
Mandatory Optional
Courses not taught this academic year Periodic courses not taught this academic year
Periodic courses taught this academic year Two year courses

Click on the course code to see detailed informations (objectives, methods, evaluation...)
Year
1 2
Mandatory LBIO2310

Stages d'enseignement en biologie (en ce compris le séminaire d'intégration des stages)  (in French) Myriam De Kesel 15h + 40h  7credits    x x

MandatoryModule concevoir, planifier et évaluer des pratiques d'enseignement et d'apprentissage
Mandatory LAGRE2220

General didactics and education to interdisciplinarity  (in French) Ghislain Carlier, Marie-Laurence De Keersmaecker, Myriam De Kesel (coord.), Jean-Louis Dufays, Philippe Parmentier, Marc Romainville, Bernadette Wiame 22.5h + 15h  3credits    x x
Mandatory LSNAT2320

Didactique et épistémologie des sciences naturelles  (in French) Myriam De Kesel, Martine Delvigne, Bernard Feltz, Michel Ghins, Bernard Tinant (coord.) 60h  6credits    x x

MandatoryUn cours parmi les trois suivants (4credits)
Optional LMAT2320A

Didactique et épistémologie de la mathématique (en ce compris le stage d'écoute)  (in French) N. 37.5h + 10h  4credits    x x
Optional LPHY2320A

Didactique et épistémologie de la physique (en ce compris le stage d'écoute)  (in French) N. 37.5h + 10h  4credits    x x
Optional LGEO2320A

Didactique et épistémologie de la géographie (en ce compris le stage d'écoute)  (in French) N. 37.5h + 10h  4credits    x x

MandatoryModule comprendre et analyser l'institution scolaire et son contexte
Mandatory LAGRE2120

The school institution and its context  (in French) Dominique Grootaers, Christian Lannoye (coord.), Caroline Letor 22.5h + 25h  4credits    x x
Mandatory LAGRE2400

See specifications in french  (in French) Michel Dupuis, Anne Ghysselinckx (coord.) 20h  2credits    x x

MandatoryModule animer un groupe et travailler en équipe
Mandatory LAGRE2020

To understand the adolescent in school situation, to manage the interpersonal relationship and to animate the class group  (in French) Anne Chevalier, Ann d'Alcantara, Bernard Demuysere, Christian Lannoye, Pierre Meurens, Pascale Steyns, Philippe van Meerbeeck, Marie-Cécile Wagner (coord.) 22.5h + 22.5h  4credits    x x
 
| 23/07/2009 |