Aims
To study thoroughly the functioning of the lexical system in synchrony. To make the students aware of the lexical possibilities.
Main themes
To describe the main ways of functioning of the French lexicon in synchrony : native creativity and non-native contribution.
Content and teaching methods
Specific problems regarding neology, semantic, terminology, etc...studied in the light of the recent movements in the lexical analysis field. Two more specific questions are dealt with alternaly : the native lexical creation and the borrowing.
Other information (prerequisite, evaluation (assessment methods), course materials recommended readings, ...)
Evaluation : Oral exam with paper to present at the exam.
Teaching materials : selective bibliography.
Other credits in programs
FLE3DS
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Diplôme d'études spécialisées en enseignement du français langue étrangère ou seconde
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(3.5 credits)
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LING21MA
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Première année du master en linguistique, à finalité approfondie en linguistique générale et appliquée
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(4 credits)
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LING21MS
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Première année du master en linguistique, à finalité spécialisée en ingénierie linguistique
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(4 credits)
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ROM21
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Première licence en langues et littératures romanes
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(3.5 credits)
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ROM22
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Deuxième licence en langues et littératures romanes
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(3.5 credits)
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ROM2M1
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Master en langues et littératures françaises et romanes, orientation générale
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(3 credits)
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ROM2M1/LE
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Master en langues et littératures françaises et romanes, orientation générale (option français langue étrangère ou seconde)
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(3 credits)
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ROM2M1/LF
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Master en langues et littératures françaises et romanes, orientation générale (option langues et littér. françaises ou romanes)
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(3 credits)
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