UCL - Etudes

Formations
Premier cycle
Deuxième cycle
Troisième cycle
Certificats (programmes non académiques)
Passerelles
Formation continue
Facultés et entités
Cadre académique
Réforme de Bologne
Accès aux études
Organisation des études
Lexique
Calendrier académique
Règlement des études et examens
Charte pédagogique
Renseignements généraux

Questions spéciales de linguistique anglaise: problèmes diachroniques [GERM2324]
[30h] 4 credits

Version française

Printable version

This two-yearly course is taught in 2004-2005, 2006-2007,...

This course is taught in the 2nd semester

Teacher(s):

Sylvie De Cock (supplée N.)

Language:

english

Level:

2nd cycle course

>> Aims
>> Main themes
>> Content and teaching methods
>> Other information (prerequisite, evaluation (assessment methods), course materials recommended readings, ...)
>> Other credits in programs

Aims

By the end of the course, students will be familiar with the key terms and concepts in diachronic linguistics and with the phonological, lexical, syntactic and morphological evolution of the English language. The students will be able to read scientific publications and conduct research in the field.

Main themes

Familiarize students with research in the field of diachronic linguistics. The focus is on language change and more specifically on the phonological, morphological, lexical and syntactic evolution of the English language and on varieties of English.

Content and teaching methods

Content:
The course introduces key terms and concepts in diachronic linguistics. It also introduces students to research in the field of language change (lexical, syntactic, phonological, …) and to the social dimension of language change.

Methods:
Seminar-like course. Students are expected to do the required readings beforehand so as to be able to participate actively in classroom discussions. Paper presentations.

Other information (prerequisite, evaluation (assessment methods), course materials recommended readings, ...)

Course materials: lecture notes, scientific articles, multi-media
Assessment: participation in classroom discussions, paper presentation, written assignment.

Other credits in programs

GERM21

Première licence en langues et littératures germaniques

(4 credits)

GERM21/BD

Première licence en langues et littératures germaniques (Anglais et Allemand)

(4 credits)

GERM21/BN

Première licence en langues et littératures germaniques (Anglais et Néerlandais)

(4 credits)

GERM21/DB

Première licence en langues et littératures germaniques (Allemand et Anglais)

(4 credits)

GERM21/NB

Première licence en langues et littératures germaniques (Néerlandais et Anglais)

(4 credits)

GERM22

Deuxième licence en langues et littératures germaniques

(4 credits)

GERM22/BD

Deuxième licence en langues et littératures germaniques (Anglais et Allemand)

GERM22/BN

Deuxième licence en langues et littératures germaniques (Anglais et Néerlandais)

GERM22/DB

Deuxième licence en langues et littératures germaniques (Allemand et Anglais)

GERM22/NB

Deuxième licence en langues et littératures germaniques (Néerlandais et Anglais)



Ce site a été conçu en collaboration avec ADCP, ADEF, CIO et SGSI
Responsable : Jean-Louis Marchand - Contact : info@fltr.ucl.ac.be
Dernière mise à jour : 25/05/2005