IMPORTANT NOTE: In accordance with article 138 para. 4 of the decree of 7 November 2013 concerning higher education and the academic organisation of studies, teaching practice placements will not be assessed in the September session. Students are required to make every effort to successfully complete the teaching practice in the June session, subject to having to retake the year.

 
> Légende
Mandatory Optional
Course not taught in 2020-2021 Periodic course not taught in 2020-2021
Periodic course taught in 2020-2021 Activity with prerequisites
Click on the course title to see detailed informations (objectives, teaching methods, evaluation...)
 
Mandatory Content:
Mandatory Internships in higher secondary education (7 credits)
Mandatory LTHEO9010 Training Course Observation/Teaching Catholic Religion I   Henri Derroitte (coord.)
  3 credits
Mandatory LTHEO9020 Training Course Observation/Teaching Catholic Religion II   Henri Derroitte (coord.)
  4 credits
Mandatory Courses and seminars specific to the discipline (10 credits)
Mandatory LTHEO2230 Religious education : legislative , political and socio-economical aspects and Reflection on the contents of religious education programme   Henri Derroitte
45h  3 credits q1
Mandatory LTHEO2320 Didactics of religion classes   Henri Derroitte
30h+15h  4 credits q2
Mandatory LTHEO2350 Teaching practice integration (teaching of religion)   Marie-Paule Biard
, Henri Derroitte
30h  3 credits q1+q2
Mandatory Transversal courses and seminars (13 credits)
Mandatory LAGRE2400 See specifications in french   Hervé Pourtois (coord.)
, Pierre-Etienne Vandamme
20h  2 credits q2
Mandatory Comprendre l'adolescent en situation scolaire, gérer la relation interpersonnelle et animer le groupe classe (4 credits)
Choisir une des activités suivantes. Le cours et le séminaire doivent être suivis au même quadrimestre.
Optional LAGRE2020P Comprendre l'adolescent en situation scolaire, Gérer la relation interpersonnelle et animer le groupe classe.   Véronique Leroy
, Véronique Leroy (compensates Pascale Steyns)
, Nathalie Roland
22.5h+22.5h  4 credits q1
Optional LAGRE2020Q Comprendre l'adolescent en situation scolaire, Gérer la relation interpersonnelle et animer le groupe classe.   Véronique Leroy
, Véronique Leroy (compensates Pascale Steyns)
, Nathalie Roland
22.5h+22.5h  4 credits q2
Mandatory Séminaire d'observation et analyse de l'institution scolaire et de son contexte (en ce compris le stage d'observation) (4 credits)
Choisir une des activités suivantes. Le cours et le séminaire doivent être suivis durant le même quadrimestre
Optional LAGRE2120P Observation et analyse de l'institution scolaire et de son contexte (en ce compris le stage d'observation)   Branka Cattonar
, Vincent Dupriez
22.5h+25h  4 credits q1
Optional LAGRE2120Q Observation et analyse de l'institution scolaire et de son contexte (en ce compris le stage d'observation)   Branka Cattonar
, Vincent Dupriez
22.5h+25h  4 credits q2
Mandatory Didactique générale et formation à l'interdisciplinarité (3 credits)
Optional LAGRE2220 General didactics and education to interdisciplinarity   Myriam De Kesel
, Jean-Louis Dufays (coord.)
, Anne Ghysselinckx
, Véronique Lemaire
, Jim Plumat
, Marc Romainville
, Benoît Vercruysse
37.5h  3 credits q2
Optional Optional courses
Optional LAGRE2221 Learning and teaching with new technologies   Sandrine Decamps
15h+15h  2 credits q1
Optional LAGRE2310 Micro-teaching exercises   Pascalia Papadimitriou
, Dominique Vandercammen
15h  2 credits q1