IMPORTANT NOTE: In accordance with article 138 para. 4 of the decree of 7 November 2013 concerning higher education and the academic organisation of studies, teaching practice placements will not be assessed in the September session. Students are required to make every effort to successfully complete the teaching practice in the June session, subject to having to retake the year.
In the teaching focus, the programme offers general training for the secondary school teacher and specific training in teaching mathematics. The teaching focus confers on the student the title of qualified teacher for upper secondary education.
|
|||||||||||||||||||||||||||
Annual unit | |||||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||
Content: | |||||||||||||||||||||||||||
Séminaire d'observation et d'analyse de l'institution scolaire et de son contexte (en ce compris le stage d'observation)
(4 credits)
Choisir 1 des activités suivantes. Le cours et le séminaire doivent être suivis au même quadrimestre.
|
|||||||||||||||||||||||||||
LAGRE2120P | Observation et analyse de l'institution scolaire et de son contexte (en ce compris le stage d'observation) | Branka Cattonar | , Vincent Dupriez22.5h+25h | 4 credits | q1 | x | |||||||||||||||||||||
LAGRE2120Q | Observation et analyse de l'institution scolaire et de son contexte (en ce compris le stage d'observation) | Branka Cattonar | , Vincent Dupriez22.5h+25h | 4 credits | q2 | x | |||||||||||||||||||||
Comprendre l'adolescent en situation scolaire, gérer la relation interpersonnelle et animer le groupe classe
(4 credits)
Choisir 1 des activités suivantes. Le cours et le séminaire doivent être suivis au même quadrimestre.
|
|||||||||||||||||||||||||||
LAGRE2020P | Comprendre l'adolescent en situation scolaire, Gérer la relation interpersonnelle et animer le groupe classe. | Véronique Leroy | , Véronique Leroy (compensates Pascale Steyns) , Nathalie Roland22.5h+22.5h | 4 credits | q1 | x | |||||||||||||||||||||
LAGRE2020Q | Comprendre l'adolescent en situation scolaire, Gérer la relation interpersonnelle et animer le groupe classe. | Véronique Leroy | , Véronique Leroy (compensates Pascale Steyns) , Nathalie Roland22.5h+22.5h | 4 credits | q2 | x | |||||||||||||||||||||
LMAT2310 | Stages d'enseignement en mathématique (en ce compris le séminaire d'intégration des stages) | Laure Ninove | 15h+40h | 7 credits | q1+q2 | x | x | ||||||||||||||||||||
Concevoir, planifier et évaluer des pratique d'enseignement et d'apprentissage (13 credits) | |||||||||||||||||||||||||||
LMAT2320 | Didactique et épistémologie de la mathématique | Thérèse Gilbert | , Laure Ninove , Rosane Tossut60h | 6 credits | q1+q2 | x | x | ||||||||||||||||||||
LAGRE2220 | General didactics and education to interdisciplinarity | Myriam De Kesel | , Jean-Louis Dufays (coord.) , Anne Ghysselinckx , Véronique Lemaire , Jim Plumat , Marc Romainville , Benoît Vercruysse37.5h | 3 credits | q2 | x | x | ||||||||||||||||||||
Didactique et épistémologie d'une autre discipline (en ce compris le stage d'écoute)
(4 credits)
Students will choose one course from the following
|
|||||||||||||||||||||||||||
LGEO2320A | Didactique et épistémologie de la géographie (en ce compris le stage d'écoute) | Marie-Laurence De Keersmaecker | 37.5h+10h | 4 credits | q1 | x | |||||||||||||||||||||
LMAT2330 | Seminar on the teaching of mathematics | Enrico Vitale | 15h+30h | 4 credits | q1+q2 | x | |||||||||||||||||||||
LSCI2320A | Didactique et épistémologie des sciences | Myriam De Kesel (coord.) | , Jim Plumat , Valérie Wathelet37.5h+10h | 4 credits | q1 | x | |||||||||||||||||||||
LAGRE2400 | See specifications in french | Hervé Pourtois (coord.) | , Pierre-Etienne Vandamme20h | 2 credits | q2 | x | x |