REMARQUE IMPORTANTE
En vertu de l’article 76 alinéa 3 du décret du 31 mars 2004 définissant l’enseignement supérieur, favorisant son intégration à l’espace européen de l’enseignement supérieur et refinançant les universités, les leçons publiques ne seront plus organisées à la session de septembre. En cas d’échec, l’étudiant sera contraint à recommencer son année.
> Legend | |||||
Contenu : | |||||
A) Placements in an educational environment and theory and analysis of teaching practices
(7 credits)
Students must undertake 25 hours of placement in the Germanic language and 25 hours of placement in the Romance language that they are studying. |
|||||
LGERM2222C | Theory and reflexive practice in the didactics of Modern languages | Fanny Meunier | 15h+25h | 4 credits | 1 + 2q |
LROM9005 | Observation and teaching practice in French and Romance languages and literature | Barbara De Cock (coord.) , Jean-Louis Dufays (coord.) , Silvia Lucchini (coord.) | 25h | 3 credits | 1 + 2q |
B) Disciplinary courses and seminars (10 credits) | |||||
Teacher training in the discipline | |||||
One of the three following courses :
(according to the language studied) |
|||||
LGERM2521 | German as a foreign language methodology | Ferran Suner Munoz | 22.5h+35h | 5 credits | 1 + 2q |
LGERM2522 | English as a foreign language (EFL) methodology | Fanny Meunier | 22.5h+35h | 5 credits | 1 + 2q |
LGERM2523 | Dutch as a foreign language methodology | Pauline Degrave | 22.5h+35h | 5 credits | 1 + 2q |
And one of the three following courses : | |||||
LROM2940 | Didactics of French as a foreign language and interncultural studies | Silvia Lucchini | 22.5h+15h | 5 credits | 1q |
LROM2945 | Didactics of Spanish | Barbara De Cock | 15h+15h | 5 credits | 1 + 2q |
LROM2946 | Didactics of Italian | Silvia Lucchini | 7.5h+15h | 5 credits | 1q |
C) Cross-disciplinary courses and seminars (13 credits) | |||||
To understand the adolescent in school situation, to manage the interpersonal relationship and to animate the class group
L'étudiant choisit une de deux activités suivantes. Le cours et le séminaire doivent être suivis durant le même quadrimestre. |
|||||
LAGRE2020P | Comprendre l'adolescent en situation scolaire, Gérer la relation interpersonnelle et animer le groupe classe. | Pascale Steyns | 22.5h+22.5h | 4 credits | 1q |
LAGRE2020Q | Comprendre l'adolescent en situation scolaire, Gérer la relation interpersonnelle et animer le groupe classe. | Pascale Steyns | 22.5h+22.5h | 4 credits | 2q |
The school institution and its context
L'étudiant choisit une des deux activités suivantes. Le cours et le séminaire doivent être suivis durant le même quadrimestre. |
|||||
LAGRE2120P | Observation et analyse de l'institution scolaire et de son contexte (en ce compris le stage d'observation) | Branka Cattonar | 22.5h+25h | 4 credits | 1q |
LAGRE2120Q | Observation et analyse de l'institution scolaire et de son contexte (en ce compris le stage d'observation) | Branka Cattonar | 22.5h+25h | 4 credits | 2q |
LAGRE2220 |
General didactics and education to interdisciplinarity
L'étudiant choisit soit LAGRE2220A (1+2q) soit LAGRE2220S (2q) |
Myriam De Kesel , Jean-Louis Dufays (coord.) , Anne Ghysselinckx , Véronique Lemaire , Jim Plumat , Marc Romainville , Benoît Vercruysse | 37.5h | 3 credits | 2q |
LAGRE2400 | See specifications in french | Michel Dupuis , Anne Ghysselinckx | 20h | 2 credits | 2q |