Teacher Training Certificate (upper secondary education) - History of Art and Archaeology, general [30.0]

arke2a  2019-2020  Louvain-la-Neuve

IMPORTANT NOTE: In accordance with article 138 para. 4 of the decree of 7 November 2013 concerning higher education and the academic organisation of studies, teaching practice placements will not be assessed in the September session. Students are required to make every effort to successfully complete the teaching practice in the June session, subject to having to retake the year.


REMARQUE IMPORTANTE
En vertu de l’article 76 alinéa 3 du décret du 31 mars 2004 définissant l’enseignement supérieur, favorisant son intégration à l’espace européen de l’enseignement supérieur et refinançant les universités, les leçons publiques ne seront plus organisées à la session de septembre. En cas d’échec, l’étudiant sera contraint à recommencer son année.


 
> Legend
 
Mandatory Contenu :
Mandatory A) Placements in an educational environment
Mandatory LARKE9001 Stages of observation and teaching: art history, aesthetics and music   Marie-Emilie Ricker (coord.)
50h  6 credits 1 + 2q
Mandatory B) Disciplinary courses and seminars
Mandatory LARKE2910 Didactics of Art History and Aesthetics, Reflection on the Contents of the Programmes and Practice in the Transmission of Scientific Knowledge   Marie-Emilie Ricker
45h+30h  7 credits 1 + 2q
Mandatory Analysing teaching practices and their context
Mandatory LARKE2920 Theory and analysis of art history and aesthetics teaching practices   Marie-Emilie Ricker
30h  4 credits 1 + 2q
Mandatory C) Cross-disciplinary courses and seminars
Mandatory To understand the adolescent in school situation, to manage the interpersonal relationship and to animate the class group

L'étudiant choisit une de deux activités suivantes. Le cours et le séminaire doivent être suivis durant le même quadrimestre.  

Optionnal LAGRE2020P Comprendre l'adolescent en situation scolaire, Gérer la relation interpersonnelle et animer le groupe classe.   Pascale Steyns
22.5h+22.5h  4 credits 1q
Optionnal LAGRE2020Q Comprendre l'adolescent en situation scolaire, Gérer la relation interpersonnelle et animer le groupe classe.   Pascale Steyns
22.5h+22.5h  4 credits 2q
Mandatory The school institution and its context

L'étudiant choisit une des deux activités suivantes. Le cours et le séminaire doivent être suivis durant le même quadrimestre.  

Optionnal LAGRE2120P Observation et analyse de l'institution scolaire et de son contexte (en ce compris le stage d'observation)   Branka Cattonar
22.5h+25h  4 credits 1q
Optionnal LAGRE2120Q Observation et analyse de l'institution scolaire et de son contexte (en ce compris le stage d'observation)   Branka Cattonar
22.5h+25h  4 credits 2q
 
Mandatory LAGRE2220 General didactics and education to interdisciplinarity  

L'étudiant choisit soit LAGRE2220A (1+2q) soit LAGRE2220S (2q)

Myriam De Kesel
, Jean-Louis Dufays (coord.)
, Anne Ghysselinckx
, Véronique Lemaire
, Jim Plumat
, Marc Romainville
, Benoît Vercruysse
37.5h  3 credits 2q
Mandatory LAGRE2400 See specifications in french   Michel Dupuis
, Anne Ghysselinckx
20h  2 credits 2q