IMPORTANT NOTE: In accordance with article 138 para. 4 of the decree of 7 November 2013 concerning higher education and the academic organisation of studies, teaching practice placements will not be assessed in the September session. Students are required to make every effort to successfully complete the teaching practice in the June session, subject to having to retake the year.
> Legend ![]() |
||||||||
L'étudiant prend les 30 crédits de la finalité didactique, soit à l'UCL, soit à l'UNamur |
||||||||
Annual block | ||||||||
1 | 2 | |||||||
![]() offerte sur le site UCL |
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
General didactics and education to interdisciplinarity | Myriam De Kesel (coord.), Jean-Louis Dufays, Anne Ghysselinckx, Jim Plumat, Marc Romainville, Cedric Roure, Bernadette Wiame | 37.5h | 3 credits | 2q | x | x | |
![]() |
Stages d'enseignement en biologie (en ce compris le séminaire d'intégration des stages) | Myriam De Kesel | 15h+40h | 7 credits | 2q | x | x | |
![]() |
Didactique et épistémologie des sciences | Myriam De Kesel (coord.), Jim Plumat, Valérie Wathelet | 60h | 6 credits | 1q | x | x | |
![]() |
Didactique et épistémologie de la biologie | Myriam De Kesel | 15h+5h | 2 credits | 2q | x | x | |
![]() |
||||||||
![]() |
Didactique et épistémologie de la chimie | Valérie Wathelet | 15h+5h | 2 credits | 2q | x | x | |
![]() |
Didactique et épistémologie de la physique | Jim Plumat | 15h+5h | 2 credits | 2q | x | x | |
![]() |
Didactique et épistémologie de la géographie (en ce compris le stage d'écoute) | Marie-Laurence De Keersmaecker | 37.5h+10h | 4 credits | 1q | x | x | |
![]() |
Didactique et épistémologie de la mathématique (en ce compris le stage d'écoute) | Christiane Hauchart | 37.5h+10h | 4 credits | 1q | x | x | |
![]() |
||||||||
![]() |
The school institution and its context | Branka Cattonar (coord.), Vincent Dupriez, Simon Enthoven, Caroline Letor, Rudi Wattiez | 22.5h+25h | 4 credits | 1 ou 2q | x | x | |
![]() |
See specifications in french | Anne Ghysselinckx | 20h | 2 credits | 2q | x | x | |
![]() |
||||||||
![]() |
To understand the adolescent in school situation, to manage the interpersonal relationship and to animate the class group | Natacha Biver, James Day, Xavier Dejemeppe, Bernard Demuysere, Jean Goossens, Pierre Meurens, Pascale Steyns (coord.), Philippe van Meerbeeck (compensates James Day), Pascal Vekeman | 22.5h+22.5h | 4 credits | 1 ou 2q | x | x | |
![]() offerte sur le site UNamur |
||||||||
![]() |
Education scolaire et société (UNamur) | N. | 30h+10h | 4 credits | 2q | x | ||
![]() |
Psychopédagogie I | N. | 30h+20h | 4 credits | 1q | x | ||
![]() |
Psychopédagogie II (UNamur) | N. | 30h+10h | 3 credits | 2q | x | ||
![]() |
Foundation of neutrality | N. | 20h | 2 credits | 2q | x | ||
![]() |
Didactique et épistémologie de la biologie I (UNamur) | N. | 30h+10h | 3 credits | 1q | x | ||
![]() |
Didactique et épistémologie de la biologie II (UNamur) | N. | 30h | 3 credits | 2q | x | ||
![]() |
Stages d'enseignement de la biologie en école secondaire (UNamur) | N. | 0h+35h | 6 credits | 2q | x | ||
![]() |
||||||||
![]() |
Didactique et épistémologie de la physique I (UNamur) | N. | 30h+10h | 3 credits | 1q | x | ||
![]() |
Didactique et épistémologie de la chimie I (UNamur) | N. | 30h+10h | 3 credits | 1q | x | ||
![]() |
||||||||
![]() |
Education aux nouvelles technologies de l'enseignement et de l'apprentissage (UNamur) | N. | 15h | 2 credits | 2q | x | ||
![]() |
Analyse de pratiques | N. | 8h+7h | 2 credits | 2q | x | ||
![]() |
Initiation aux pratiques de tutorat (UNamur) | N. | 4h+11h | 2 credits | 1q | x | ||
![]() |
Didactical Comparison between Experimental Sciences and Mathematics | N. | 15h | 2 credits | 2q | x | ||
![]() |
History of science (partim) | N. | 15h | 2 credits | 2q | x | ||
![]() |
Pédagogie des adultes (UNamur) | N. | 15h | 2 credits | 2q | x | ||
![]() |
Gestion et mise en place d'un laboratoire de chimie dans l'enseignement secondaire (UNamur) | N. | 0h+15h | 2 credits | 2q | x |