<- Archives UCL - Programme d'études ->


Study programme 2014-2015

Teaching and training



 At the end of their training, students will have acquired the knowledge and skills required for the critical analysis of theatrical creation and the performing arts. They will have mastered the research skills and key concepts when it comes to addressing their current or future job, whether this be as a playwright, actor, director, teacher, cultural administrator, drama critic, writer, scenographer, compere, etc.

They will have acquired these skills through theoretical training accompanied by practical work and supervised internships in the professional milieu. Depending on the focus chosen, they will have developed, amongst other things:
- advanced research skills regarding the theatrical phenomenon in its numerous dimensions;
- skills in teaching theatre (secondary school, academies, etc);
- specialist skills in the fields of directing and dramatic art.



On successful completion of this programme, each student is able to :
1. Maîtriser et mobiliser des savoirs théoriques et pratiques interdisciplinaires dans le domaine des études théâtrale

2. Concevoir des méthodologies universitaires et pratiques et appliquer des savoirs dans le domaine de la recherche et le milieu socio-professionnel de la culture

3. Agir et penser en tant qu’acteur culturel et critique

4. Développer les qualités humaines et professionnelles requises dans le monde de la culture

5. Si l’étudiant a suivi la finalité « approfondie ». Maîtriser des questions et des problématiques nouvelles liées à l'esthétique, à la philosophie et à l'anthropologie.

6. Si l’étudiant a suivi la finalité spécialisée : « mise en scène et dramaturgie ». Approfondir les connaissances théoriques et pratiques acquises par les activités du tronc commun. Outre un supplément de pratique, il aura acquis des connaissances en matière d'art, de littérature et de gestion culturelle.



7. Si l'étudiant a suivi la finalité didactique. Mobiliser les compétences nécessaires pour entamer efficacement le métier d’enseignant du secondaire supérieur, dans le domaine de la philosophie, et pouvoir y évoluer positivement