Legend Mandatory Optional Courses not taught during 2014-2015 Periodic courses not taught during 2014-2015 Periodic courses taught during 2014-2015 Two year courses Click on the course title to see detailed informations (objectives, teaching methods, evaluation...) > Legend LMAT2310 Stages d'enseignement en mathématique (en ce compris le séminaire d'intégration des stages) Christiane Hauchart 15h+40h 7 credits 1 + 2q Concevoir, planifier et évaluer des pratique d'enseignement et d'apprentissage (13 credits) LAGRE2220 General didactics and education to interdisciplinarity Myriam De Kesel (coord.), Cécile Delens, Jean-Louis Dufays, Anne Ghysselinckx, Jim Plumat, Marc Romainville, Bernadette Wiame 37.5h 3 credits 2q LMAT2320 Didactique et épistémologie de la mathématique Christiane Hauchart 60h 6 credits 1 + 2q Didactique et épistémologie d'une autre discipline (en ce compris le stage d'écoute) (4 credits) un cours au choix parmi les suivants LPHY2320A Didactique et épistémologie de la physique (en ce compris le stage d'écoute) Jim Plumat 37.5h+10h 4 credits 1 + 2q LGEO2320A Didactique et épistémologie de la géographie (en ce compris le stage d'écoute) Marie-Laurence De Keersmaecker 37.5h+10h 4 credits 1q LSNAT2320A Didactique et épistémologie des sciences naturelles (mineure) en ce compris le stage d'observation Myriam De Kesel, Bernard Tinant 37.5h+10h 4 credits 1 + 2q LMAT2330 Seminar on the teaching of mathematics Christiane Hauchart, Enrico Vitale 15h+30h 4 credits 1 + 2q Comprendre et analyser l'institution scolaire et son contexte (6 credits) LAGRE2120 The school institution and its context Branka Cattonar, Karine Dejean, Vincent Dupriez, Christian Lannoye (coord.), Caroline Letor, Rudi Wattiez 22.5h+25h 4 credits 1 ou 2q LAGRE2400 See specifications in french Michel Dupuis, Anne Ghysselinckx (coord.) 20h 2 credits 2q Animer un groupe et travailler en équipe (4 credits) LAGRE2020 To understand the adolescent in school situation, to manage the interpersonal relationship and to animate the class group James Day, Xavier Dejemeppe, Bernard Demuysere, Jean Goossens, Christian Lannoye, Pierre Meurens, Pascale Steyns (coord.), Pascal Vekeman 22.5h+22.5h 4 credits 1 ou 2q