Filière : Marketing stratégique [0.0]

Legend
MandatoryOptional
Courses not taught this academic yearPeriodic courses not taught this academic year
Periodic courses taught this academic yearTwo year courses

Click on the course code to see detailed informations (objectives, methods, evaluation...)

MandatoryMarketing stratégique I - module de base (15credits)
Prérequis à tout autre module de la filière
Mandatory LSMS2000

Etudes et modèles de marché  (in French) Marie-Paule Kestemont30h 5credits  
Mandatory LSMS2001

Consumer's behaviour  (in French) Gordy Pleyers, Valérie Swaen30h 5credits  
Mandatory LSMS2002

Advanced Strategic Management  (in French) Isabelle Schuiling30h 5credits  

OptionalMarketing stratégique II (15credits)
( uniquement si le module de base a été suivi) 3 cours parmi :
Optional LSMS2003

Brand Management  (in English) Isabelle Schuiling30h 5credits  
Optional LSMS2004

Business to Business marketing  (in English) N.30h 5credits Courses not taught this academic year 
Optional LSMS2005

Advanced research methods in Marketing  (in French) Marie-Paule Kestemont30h 5credits  
Optional LSMS2006

Strategic Communication  (in French) Jacques François30h 5credits  
Optional LSMS2007

E-Marketing  (in French) Anne-Cécile Jeandrain30h 5credits  

OptionalMarketing stratégique III (15credits)
( uniquement si le module I a été suivi) Accessible uniquement aux étudiants qui exceptionnellement ne partent pas en échange en Q1 de l'année 2.

MandatoryCours au choix (10credits)
(Choisir les cours non suivis en II) : 2 cours parmi :
Optional LSMS2003

Brand Management  (in English) Isabelle Schuiling30h 5credits  
Optional LSMS2004

Business to Business marketing  (in English) N.30h 5credits Courses not taught this academic year 
Optional LSMS2005

Advanced research methods in Marketing  (in French) Marie-Paule Kestemont30h 5credits  
Optional LSMS2006

Strategic Communication  (in French) Jacques François30h 5credits  
Optional LSMS2007

E-Marketing  (in French) Anne-Cécile Jeandrain30h 5credits  

MandatoryCours au choix (5credits)
1 cours parmi :
Optional DREU2207

European Competition Law  (in French) Paul Nihoul30h 5credits 1q 
Optional LSMS2109

International Marketing Management  (in English) Isabelle Schuiling30h 5credits  
 
Other Masters offering this option
 
| 6/04/2009 |