At the end of this learning unit, the student is able to : | |
1 | At the end of the course, students:
-will have acquired a broad knowledge of Dutch literary culture. |
The contribution of this Teaching Unit to the development and command of the skills and learning outcomes of the programme(s) can be accessed at the end of this sheet, in the section entitled “Programmes/courses offering this Teaching Unit”.
- Hugo Brems, Altijd weer vogels die nesten beginnen. Amsterdam: Bert Bakker, 2006, p. 484 e.v.
- Erica van Boven & Mary Kemperink, Literatuur van de moderne tijd. Nederlandse en Vlaamse literatuur in de 19de en 20ste eeuw. Bussum : Coutinho, 2006, pp. 270-307.
- Agnes Sneller & Judith Gera, Inleiding literatuurgeschiedenis voor de internationale neerlandistiek. 2010, p. 149-168.
- G.J. van Bork & N. Laan, Van romantiek tot postmodernisme : opvattingen over Nederlandse literatuur. Bussum : Coutinho, 2010, pp. 241-288.
Textes à l'étude :
- Tom Lanoye, Gaz. Toneelstuk. Amsterdam: Prometheus, 2015, 61 pp.
- Stefan Hertmans, Oorlog en terpentijn. Roman. 2013.
- Peter Verhelst, Zing Zing. Poëzie. Prometheus, 2016. 72 blz.
- Tommy Wieringa, Dit zijn de namen. Roman. De Bezige Bij, 2013.