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Strategic marketing [MARK2950]
[45h] 5 credits

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Teacher(s):

Chantal de Moerloose

Language:

French

Level:

Second cycle

>> Aims
>> Content and teaching methods
>> Other information (prerequisite, evaluation (assessment methods), course materials recommended readings, ...)
>> Other credits in programs

Aims

The course will help the students to 1) be familiar with marketing basics and analysis tools in the marketing domain; 2) develop marketing synthesis; 3) be able to apply the marketing reasoning, its concepts and its methods in concrete managerial situations.

Content and teaching methods

CONTENT

1. Demand analysis (need, product, consumer behavior and purchasing process, marketing information system).
2. Strategic marketing (segmentation, attractivity, life cycle, competitivity, internal and external competitive advantage, products portfolio, strategy choice, product development)

METHODS

1. Lecture: exercises and case discussions (see at the end of each chapter in the syllabus).
2. A marketing simulation realized in groups.

Other information (prerequisite, evaluation (assessment methods), course materials recommended readings, ...)

Evaluation
70% individual exam and 30% simulation game in group.

Support
Slides

References

LAMBIN J.J., CHUMPITAZ R., de MOERLOOSE Ch. (2005) Marketing Stratégique et opérationnel, 6°édition, Dunod

Pedagogic team:
Weekly meeting with the teacher and assistants.
During the simulation game, the assistants will be present.

Other:
Equivalent activities within UCL programs: MARK2101 is more complete than MARK 2950 and exempt this one.

Other credits in programs

COMU22/AM

Deuxième licence en information et communication (Analyse des médias)

(5 credits)

COMU22/RP

Deuxième licence en information et communication (Relations publiques et communication d'organisation)

(5 credits)

FSA13BA

Troisième année de bachelier en sciences de l'ingénieur, orientation ingénieur civil

(5 credits)

GLIB21MS

Première année de master en sciences et technologies de l'information et de la communication, à finalité spécialisée

(5 credits)

GLIB21MS/ED

Première année de master en sciences et technologies de l'information et de la communication, à finalité spécialisée (en édition)

(5 credits)

GLIB21MS/LI

Première année du master en sciences et technologies de l'information et de la communication, à finalité spécialisée. (librairie)

(5 credits)

GLIB22MS

Deuxième année de master en sciences et technologies de l'information et de la communication, à finalité spécialisée

(5 credits)

GLIB22MS/ED

Deuxième année de master en sciences et technologies de l'information et de la communication, à finalité spécialisée (édition)

(5 credits)

GLIB22MS/LI

Deuxième année de master en sciences et technologies de l'information et de la communication, à finalité spécialisée (librairie)

(5 credits)

GLIB2MS

Master en sciences et technologies de l'information et de la communication, à finalité spécialisée

(5 credits)

GRH1PM

Année d'études préparatoires au master en gestion des ressources humaines

(3 credits)

MAP22

Deuxième année du programme conduisant au grade d'ingénieur civil en mathématiques appliquées

(5 credits)

MULT21MS

Première année de master en communication multilingue, à finalité spécialisée en langues des affaires

(5 credits)

MULT22MS

Deuxième année de master en communication multilingue, à finalité spécialisée en langues des affaires

(5 credits)

SINF13BA

Troisième année d'études de bachelier en sciences informatiques

(5 credits)



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Last update :13/03/2007