Aims
By the end of the course the student should be able to give a critical view of teaching methods of Dutch as a foreign language based on an analysis of methodological approaches
Main themes
Critical approaches to:
- teaching methods
- testing of Dutch as a Foreign Language
- teaching techniques
- vocabulary acquisition
- statistical methods
Content and teaching methods
Object: study of scientific articles on FLT in Dutch
Statistical applications in FLT
Teaching method: seminar on the basis of personal lecture
Other information (prerequisite, evaluation (assessment methods), course materials recommended readings, ...)
Prerequisite: good proficiency in Dutch, both written and spoken
Evaluation: practical application in a final exam
Other credits in programs
GERM21
|
Première licence en langues et littératures germaniques
|
(4 credits)
| |
GERM21/BN
|
Première licence en langues et littératures germaniques (Anglais et Néerlandais)
|
(4 credits)
| |
GERM21/DN
|
Première licence en langues et littératures germaniques (Allemand et Néerlandais)
|
(4 credits)
| |
GERM21/NB
|
Première licence en langues et littératures germaniques (Néerlandais et Anglais)
|
(4 credits)
| |
GERM21/ND
|
Première licence en langues et littératures germaniques (Néerlandais et Allemand)
|
(4 credits)
| |
GERM22
|
Deuxième licence en langues et littératures germaniques
|
(4 credits)
| |
GERM22/BN
|
Deuxième licence en langues et littératures germaniques (Anglais et Néerlandais)
|
(4 credits)
| |
GERM22/DN
|
Deuxième licence en langues et littératures germaniques (Allemand et Néerlandais)
|
(4 credits)
| |
GERM22/NB
|
Deuxième licence en langues et littératures germaniques (Néerlandais et Anglais)
|
(4 credits)
| |
GERM22/ND
|
Deuxième licence en langues et littératures germaniques (Néerlandais et Allemand)
|
(4 credits)
| |
GERM2A
|
Agrégation de l'enseignement secondaire supérieur (langues et littératures germaniques)
|
(4 credits)
| |
|