UCL - Etudes

Formations
Premier cycle
Deuxième cycle
Troisième cycle
Certificats (programmes non académiques)
Passerelles
Formation continue
Facultés et entités
Cadre académique
Réforme de Bologne
Accès aux études
Organisation des études
Lexique
Calendrier académique
Règlement des études et examens
Charte pédagogique
Renseignements généraux

Linguistique de l'anglais moderne [GERM2208]
[30h] 4 credits

Version française

Printable version

This course is taught in the 1st semester

Teacher(s):

Sylvie De Cock (supplée N.)

Language:

english

Level:

2nd cycle course

>> Aims
>> Main themes
>> Content and teaching methods
>> Other information (prerequisite, evaluation (assessment methods), course materials recommended readings, ...)
>> Other credits in programs

Aims

By the end of the course, the students will be familiar with the key concepts in second language acquisition and with the main current theories. The students will be able to read scientific articles in the field.

Main themes

Familiarize students with SLA research and more specifically with research in English as a foreign language (EFL).

Content and teaching methods

Content:
The first part of the course introduces the students to the key concepts and the main theories in the field. The second part of the course focuses on selected topics: interlanguage (the concept of error, order and sequences of acquisition, variability, pragmatic aspects), social factors (age, gender, etc.), transfer, communication and learning strategies, etc. Methodological aspects of SLA research (types of data used, types of analysis) are also discussed.

Method:
Reading of scientific articles, classroom discussions.

Other information (prerequisite, evaluation (assessment methods), course materials recommended readings, ...)

Course materials:
Scientific articles in the field.
Brown, H. D. (2000) Principles of Language Learning and Teaching. Addison Wesley Longman.
Ellis, R. (1994) The Study of Second Language Acquisition. Oxford University Press.

Assessment :
1. Either an oral exam or an extended essay (oral defence)
2. Classroom participation

Other credits in programs

GERM21

Première licence en langues et littératures germaniques

(4 credits)

GERM21/BD

Première licence en langues et littératures germaniques (Anglais et Allemand)

(4 credits)

GERM21/BN

Première licence en langues et littératures germaniques (Anglais et Néerlandais)

(4 credits)

GERM21/DB

Première licence en langues et littératures germaniques (Allemand et Anglais)

(4 credits)

GERM21/NB

Première licence en langues et littératures germaniques (Néerlandais et Anglais)

(4 credits)

GERM22

Deuxième licence en langues et littératures germaniques

(4 credits)

GERM22/BD

Deuxième licence en langues et littératures germaniques (Anglais et Allemand)

GERM22/BN

Deuxième licence en langues et littératures germaniques (Anglais et Néerlandais)

GERM22/DB

Deuxième licence en langues et littératures germaniques (Allemand et Anglais)

GERM22/NB

Deuxième licence en langues et littératures germaniques (Néerlandais et Anglais)

LING2MA

Master en linguistique, à finalité approfondie en linguistique générale et appliquée

(4 credits)



Ce site a été conçu en collaboration avec ADCP, ADEF, CIO et SGSI
Responsable : Jean-Louis Marchand - Contact : info@fltr.ucl.ac.be
Dernière mise à jour : 25/05/2005