UCL - Etudes

Formations
Premier cycle
Deuxième cycle
Troisième cycle
Certificats (programmes non académiques)
Passerelles
Formation continue
Facultés et entités
Cadre académique
Réforme de Bologne
Accès aux études
Organisation des études
Lexique
Calendrier académique
Règlement des études et examens
Charte pédagogique
Renseignements généraux

Philosophical texts 1 : Interpretation of ancient philosophical texts [FILO1315]
[30h] 4 credits

Version française

Printable version

Teacher(s):

Jean-Michel Counet, Pierre Destrée

Language:

french

Level:

1st cycle course

>> Aims
>> Main themes
>> Other information (prerequisite, evaluation (assessment methods), course materials recommended readings, ...)
>> Other credits in programs

Aims

The ability to analyze an Ancient philosophical text.

Main themes

The aim of the course is to teach the students how to arrive at an in depth "reading" and analysis of Ancient philosophical texts.

Other information (prerequisite, evaluation (assessment methods), course materials recommended readings, ...)

Pre-requisites: Basic familiarity with the history of Greek philosophy

Assessment: an oral exam based on an essay prepared by the student.

Supporting material: texts or class notes.

Other credits in programs

CLAS21

Première licence en langues et littératures classiques

(3 credits)

CLAS22

Deuxième licence en langues et littératures classiques

(3 credits)

ISLE3DA/IS

Diplôme d'études approfondies en philosophie et lettres (philosophie)

(4 credits)

ISP20

Licence à durée réduite en philosophie

(4 credits)

ISP21

Première licence en philosophie

(4 credits)

ISP22

Deuxième licence en philosophie

(4 credits)

ISPB9CE

Certificat universitaire en philosophie (approfondissement)

(4 credits)

ROM21

Première licence en langues et littératures romanes

(4 credits)

ROM22

Deuxième licence en langues et littératures romanes

(4 credits)



Ce site a été conçu en collaboration avec ADCP, ADEF, CIO et SGSI
Responsable : Jean-Louis Marchand - Contact : info@isp.ucl.ac.be
Dernière mise à jour : 25/05/2005