-
Content:IMPORTANT NOTE: In accordance with article 138 para. 4 of the decree of 7 November 2013 concerning higher education and the academic organisation of studies, teaching practice placements will not be assessed in the September session. Students are required to make every effort to successfully complete the teaching practice in the June session, subject to having to retake the year.Content:
FR
q1+q2 15h+40h 7 creditsTeacher(s):
> Marie-Laurence De Keersmaecker
Marie-Laurence De Keersmaecker
Module concevoir, planifier et évaluer des pratiques d'enseignement et d'apprentissage (13 credits)FR
q1+q2 37.5h 3 creditsTeacher(s):
> Stéphane Colognesi
> Severine De Croix
> Myriam De Kesel
> Jean-Louis Dufays
> Anne Ghysselinckx
> Véronique Lemaire
> Benoît Vercruysse
Stéphane Colognesi, Severine De Croix , Myriam De Kesel , Jean-Louis Dufays , Anne Ghysselinckx , Véronique Lemaire , Benoît Vercruysse
Didactique et épistémologie d'une autre discipline (en ce compris le stage d'écoute) (4 credits)un cours au choix parmi les cours suivantsFR
q1+q2 37.5h+10h 4 creditsTeacher(s):
> Cécile Coyette
> Sonia Ghorbal
> Laure Ninove
Cécile Coyette, Sonia Ghorbal , Laure Ninove
FR
q1 22.5h 2 creditsTeacher(s):
> Myriam De Kesel (coord.)
> Gabriel Dias de Carvalho Junior
> Stéphanie Wilmet
Myriam De Kesel (coord.), Gabriel Dias de Carvalho Junior , Stéphanie Wilmet
Complement to the didactics and epistemology of science course (2 credits)2 ECTS credits among
FR
q1 18.5h 2 creditsTeacher(s):
> Marc de Wergifosse (coord.)
> Stéphanie Wilmet
Marc de Wergifosse (coord.), Stéphanie Wilmet
LCHM2340D Didactics and epistemology of chemistryFR
q2 19h 2 creditsTeacher(s):
> Marc de Wergifosse (coord.)
> Stéphanie Wilmet
Marc de Wergifosse (coord.), Stéphanie Wilmet
Module comprendre et analyser l'institution scolaire et son contexte (6 credits)Séminaire d'observation et d'analyse de l'institution scolaire et de son contexte (en ce compris le stage d'observation) (4 credits)Choisir 1 des activités suivantes. Le cours et le séminaire doivent être suivis au même quadrimestre.
FR
q1 22.5h+25h 4 creditsTeacher(s):
> Vincent Dupriez
> Antoine Lecat (compensates Branka Cattonar)
Vincent Dupriez, Antoine Lecat (compensates Branka Cattonar)
FR
q2 22.5h+25h 4 creditsTeacher(s):
> Vincent Dupriez
> Antoine Lecat (compensates Branka Cattonar)
Vincent Dupriez, Antoine Lecat (compensates Branka Cattonar)
LAGRE2400 See specifications in frenchFR
q2 20h 2 creditsTeacher(s):
> Mathias El Berhoumi (compensates Xavier Delgrange)
> Hervé Pourtois (coord.)
> Pierre-Etienne Vandamme
Mathias El Berhoumi (compensates Xavier Delgrange), Hervé Pourtois (coord.) , Pierre-Etienne Vandamme
Module animer un groupe et travailler en équipe (4 credits)Comprendre l'adolescent en situation scolaire, gérer la relation interpersonnelle et animer le groupe classe (4 credits)Choisir 1 des activités suivantes.
FR
q2 22.5h+22.5h 4 creditsTeacher(s):
> Baptiste Barbot
> Véronique Leroy
> Nathalie Roland
Baptiste Barbot, Véronique Leroy , Nathalie Roland
FR
q2 22.5h+22.5h 4 creditsTeacher(s):
> Baptiste Barbot
> Véronique Leroy
> Nathalie Roland
Baptiste Barbot, Véronique Leroy , Nathalie Roland