Additional courses (preparatory module) to the master course

To access  this Master, students must have a good command of certain subjects. If this is not the case, they must add supplementary classes at the beginning of their Master’s programme in order to obtain the prerequisites for these studies.

 
> Légende
Mandatory Optional
Course not taught in 2020-2021 Periodic course not taught in 2020-2021
Periodic course taught in 2020-2021 Activity with prerequisites
Click on the course title to see detailed informations (objectives, teaching methods, evaluation...)
 
Mandatory MCOMU1208 Sémiotique générale   Philippe Verhaegen
30h  5 credits q1
Mandatory MDROI1212 Droit des médias et de la communication   Bernard Mouffe
30h  5 credits q2
Mandatory MCOMU1310 Anthropologie et ethnographie de la communication   Gérard Derèze
30h+10h  5 credits q2
Mandatory MCOMU1311 Analyse des données numériques   François Fouss
, Pascal Francq
30h+10h  5 credits q2
Mandatory MCOMU1308 Analyse sémiotique du discours et de l'image   Philippe Verhaegen
30h+10h  5 credits q2
Mandatory MCOMU1309 Séminaire d'actualité 3   Sébastien Fevry
0h+20h  5 credits q1+q2
Mandatory MANGL1339 Anglais 3   Jessica Degroote (coord.)
, Céline Gouverneur
, Karen Ratcliffe
, Quentin Zèques
0h+60h  5 credits q1+q2
Mandatory Cours au choix
Un cours parmi:
Optional MNEER1341 Néerlandais 3   Erika Copriau (coord.)
, Bruno Michiels
0h+60h  5 credits q1+q2
Optional MESPA1340 Espagnol 3   Michèle Ballez (coord.)
, Juan Francisco Hernandez Rodriguez
0h+60h  5 credits q1+q2
Mandatory Activités en fonction de la finalité choisie
Optional Pour l'étudiant qui choisit la finalité "Culture et communication"
Pour l'étudiant qui choisit la finalité "Culture et communication" ou pour l'étudiant de Master 60 qui choisit l'option "Communication culturelle"
Mandatory MCOMU1303 Médiation culturelle   Xavier Canonne
, Philippe Scieur
30h+10h  5 credits q2
Mandatory MMETH1321 Critique de productions culturelles   Jean-Luc Depotte
20h+20h  5 credits q1+q2
Optional Pour l'étudiant qui choisit la finalité "médias et stratégies numériques" du master 120 de jour
Pour l'étudiant qui choisit la finalité "médias et stratégies numériques" du master 120 de jour ou pour l'étudiant de master 60 qui choisit l'option "Stratégies de communication et médias" ou "Communication web"
Mandatory MCOMU1302 Communication et organisation   François Lambotte
, Damien Renard
30h+10h  5 credits q1
Mandatory MSHUM1328 Sociologie des organisations   Philippe Scieur
30h  5 credits q1