IMPORTANT NOTE: In accordance with article 138 para. 4 of the decree of 7 November 2013 concerning higher education and the academic organisation of studies, teaching practice placements will not be assessed in the September session. Students are required to make every effort to successfully complete the teaching practice in the June session, subject to having to retake the year.
REMARQUE IMPORTANTE
En vertu de l’article 76 alinéa 3 du décret du 31 mars 2004 définissant l’enseignement supérieur, favorisant son intégration à l’espace européen de l’enseignement supérieur et refinançant les universités, les leçons publiques ne seront plus organisées à la session de septembre. En cas d’échec, l’étudiant sera contraint à recommencer son année.
|
|||||||||||||||||||||||||
Content: | |||||||||||||||||||||||||
A) Placements in an educational environment | |||||||||||||||||||||||||
LARKE9001 | Stages of observation and teaching: art history, aesthetics and music | Marie-Emilie Ricker (coord.) | 50h | 6 credits | q1+q2 | ||||||||||||||||||||
B) Disciplinary courses and seminars | |||||||||||||||||||||||||
LARKE2910 | Didactics of Art History and Aesthetics, Reflection on the Contents of the Programmes and Practice in the Transmission of Scientific Knowledge | Marie-Emilie Ricker | 45h+30h | 7 credits | q1+q2 | ||||||||||||||||||||
Analysing teaching practices and their context | |||||||||||||||||||||||||
LARKE2920 | Theory and analysis of art history and aesthetics teaching practices | Marie-Emilie Ricker | 30h | 4 credits | q1+q2 | ||||||||||||||||||||
C) Cross-disciplinary courses and seminars | |||||||||||||||||||||||||
To understand the adolescent in school situation, to manage the interpersonal relationship and to animate the class group
L'étudiant choisit une des deux activités suivantes. Le cours et le séminaire doivent être suivis durant le même quadrimestre.
|
|||||||||||||||||||||||||
LAGRE2020P | Comprendre l'adolescent en situation scolaire, Gérer la relation interpersonnelle et animer le groupe classe. | Véronique Leroy | , Véronique Leroy (compensates Pascale Steyns) , Nathalie Roland22.5h+22.5h | 4 credits | q1 | ||||||||||||||||||||
LAGRE2020Q | Comprendre l'adolescent en situation scolaire, Gérer la relation interpersonnelle et animer le groupe classe. | Véronique Leroy | , Véronique Leroy (compensates Pascale Steyns) , Nathalie Roland22.5h+22.5h | 4 credits | q2 | ||||||||||||||||||||
The school institution and its context
L'étudiant choisit une des deux activités suivantes. Le cours et le séminaire doivent être suivis durant le même quadrimestre.
|
|||||||||||||||||||||||||
LAGRE2120P | Observation et analyse de l'institution scolaire et de son contexte (en ce compris le stage d'observation) | Branka Cattonar | , Vincent Dupriez22.5h+25h | 4 credits | q1 | ||||||||||||||||||||
LAGRE2120Q | Observation et analyse de l'institution scolaire et de son contexte (en ce compris le stage d'observation) | Branka Cattonar | , Vincent Dupriez22.5h+25h | 4 credits | q2 | ||||||||||||||||||||
LAGRE2220 |
General didactics and education to interdisciplinarity
L'étudiant choisit soit LAGRE2220A (1+2q) soit l'AGRE2220S (2q).
|
Myriam De Kesel | , Jean-Louis Dufays (coord.) , Anne Ghysselinckx , Véronique Lemaire , Jim Plumat , Marc Romainville , Benoît Vercruysse37.5h | 3 credits | q2 | ||||||||||||||||||||
LAGRE2400 | See specifications in french | Hervé Pourtois (coord.) | , Pierre-Etienne Vandamme20h | 2 credits | q2 |