IMPORTANT NOTE: In accordance with article 138 para. 4 of the decree of 7 November 2013 concerning higher education and the academic organisation of studies, teaching practice placements will not be assessed in the September session. Students are required to make every effort to successfully complete the teaching practice in the June session, subject to having to retake the year.
> Legend | |||||
Internships in higher secondary education (7 credits) | |||||
LTHEO9010 | Training Course Observation/Teaching Catholic Religion I | 3 credits | |||
LTHEO9020 | Training Course Observation/Teaching Catholic Religion II | 4 credits | |||
Courses and seminars specific to the discipline (10 credits) | |||||
LTHEO2230 | Religious education : legislative , political and socio-economical aspects and Reflection on the contents of religious education programme | Henri Derroitte | 45h | 3 credits | 1q |
LTHEO2320 | Didactics of religion classes | Henri Derroitte | 30h+15h | 4 credits | 2q |
LTHEO2350 | Teaching practice integration (teaching of religion) | Marie-Paule Biard (compensates Henri Derroitte) , Henri Derroitte | 30h | 3 credits | 1 + 2q |
Transversal courses and seminars (13 credits) | |||||
LAGRE2400 | See specifications in french | Michel Dupuis , Anne Ghysselinckx | 20h | 2 credits | 2q |
Comprendre l'adolescent en situation scolaire, gérer la relation interpersonnelle et animer le groupe classe
(4 credits)
Choisir 1 des activités suivantes. Le cours et le séminaire doivent être suivis au même quadrimestre. |
|||||
LAGRE2020P | Comprendre l'adolescent en situation scolaire, Gérer la relation interpersonnelle et animer le groupe classe. | Pascale Steyns | 22.5h+22.5h | 4 credits | 1q |
LAGRE2020Q | Comprendre l'adolescent en situation scolaire, Gérer la relation interpersonnelle et animer le groupe classe. | Pascale Steyns | 22.5h+22.5h | 4 credits | 2q |
Séminaire d'observation et d'analyse de l'institution scolaire et de son contexte (en ce compris le stage d'observation)
(4 credits)
Choisir 1 des activités suivantes. Le cours et le séminaire doivent être suivis au même quadrimestre. |
|||||
LAGRE2120P | Observation et analyse de l'institution scolaire et de son contexte (en ce compris le stage d'observation) | Branka Cattonar , Vincent Dupriez | 22.5h+25h | 4 credits | 1q |
LAGRE2120Q | Observation et analyse de l'institution scolaire et de son contexte (en ce compris le stage d'observation) | Branka Cattonar , Vincent Dupriez | 22.5h+25h | 4 credits | 2q |
Didactique générale et formation à l'interdisciplinarité
(3 credits)
Une des activités suivantes: |
|||||
LAGRE2220A | Didactique générale et formation à l'interdisciplinarité | Jean-Louis Dufays (coord.) , Marc Romainville | 37.5h | 3 credits | 1 + 2q |
LAGRE2220S | Didactique générale et formation à l'interdisciplinarité | Jean-Louis Dufays (coord.) , Marc Romainville | 37.5h | 3 credits | 2q |
Optional courses | |||||
LAGRE2221 | Learning and teaching with new technologies | Marcel Lebrun | 15h+15h | 2 credits | 1q |
LAGRE2310 | Micro-teaching exercises | Pascalia Papadimitriou , Dominique Vandercammen | 15h | 2 credits | 1q |