Learning outcomes

edph1ba  2016-2017  Louvain-la-Neuve

 Supplying expert responses to the enormous needs of our society in terms of movement - such is the challenge that the student of Physical Education prepares to take on in the practice of this profession. The objective in studying Physical Education (EDPH), as offered at the Institute of Physical Education and Rehabilitation (IEPR), is thus to become an expert in movement, capable of optimising the motor potential in man and his health.
 
The EDPH expert : 
  • masters the characteristics of movement and its effects for educative purposes
  • is well acquainted with the target groups, particularly in terms of age and motor, physiological, psychological and sociological characteristics.

He is capable of organising, communicating and mobilising his knowledge and skills appropriately. He is open to evaluating his methods and techniques rigorously and to updating them on a regular basis.


On successful completion of this programme, each student is able to :
1. utiliser de manière critique des savoirs et des savoir-faire (méthodologiques, techniques, et pratiques), issus de manuels et de publications scientifiques (notamment en anglais) validés dans ces domaines qui relèvent du domaine de la motricité sportive, expressive, sécuritaire, de la santé (bien-être).

2. identifier, analyser et mettre en pratique les processus de l’intervention dans des situations proches du contexte professionnel mais délimitées et fictives.

3. adapter sa communication aux objectifs d'intervention, aux caractéristiques des interlocuteurs (principalement ses pairs et les enseignants) et du contexte, généralement fictif.

4. travailler seul et en équipe pour atteindre les objectifs fixés et produire des résultats positifs dans le contexte des activités physiques et sportives.

5. développer son autonomie, sa proactivité dans l’acquisition de nouveaux savoirs et de nouvelles compétences.

6. mettre en œuvre une démarche scientifique et technique en se souciant de l’éthique et de la déontologie professionnelle.