The second cycle courses offered by the Department of Economic Science are principally designed to train academics who can understand and analyse current practical economic and social questions, explain and communicate their analyses to a wide range of audiences, put their analyses in wider contexts and go on to work with specialists from other disciplines.
The 60 credit Master 60 provides foundation training either for students who have just completed their first degree or an equivalent, or for students who have already done second cycle studies in another subjects or have gained at least five years’ professional experiences.
It is mainly intended for students who have already completed a second cycle course. Those who have good grounding in quantitative methods, have studied economics as a subsidiary subject or professional experience in the field of economics will have a considerable advantage. For 60 credits, students can gain advanced training in an area of their choice.
On successful completion of this programme, each student is able to :
Développer un raisonnement économique : développer une analyse économique précise de questions/problèmes concrets et souvent complexes, en mettant en œuvre une démarche scientifique rigoureuse et en mobilisant les compétences analytiques nécessaires.
Penser, analyser et solutionner un problème socio-économique concret et complexe de manière pertinente et critique selon une approche ancrée dans le raisonnement économique, en faisant preuve d’autonomie intellectuelle et méthodologique.
Maîtriser et mobiliser de manière critique un corpus de savoirs (concepts et outils) et de compétences spécialisés dans deux domaines de l’économie afin de pouvoir agir avec expertise dans ces domaines (en fonction des options de spécialisation choisies).
Communiquer, de manière professionnelle, tant à l’oral qu’à l’écrit, en s’adaptant à ses interlocuteurs et au contexte et interagir et collaborer de manière respectueuse et constructive avec les différents acteurs impliqués dans une situation donnée.
Agir dans un environnement professionnel en tant qu’acteur universitaire, selon une approche scientifiquement fondée, en acteur critique et responsable et en ayant intégré une logique de développement continu.