<- Archives UCL - Programme d'études ->


Study programme 2015-2016

Teaching and training




IMPORTANT NOTE: In accordance with article 138 para. 4 of the decree of 7 November 2013 concerning higher education and the academic organisation of studies, teaching practice placements will not be assessed in the September session. Students are required to make every effort to successfully complete the teaching practice in the June session, subject to having to retake the year.

 
> Legend
 
Mandatory LGEO2310 Stages d'enseignement en géographie (en ce compris le séminaire d'intégration des stages)   Marie-Laurence De Keersmaecker 15h+40h  7 credits 1 + 2q
 
Mandatory Module concevoir, planifier et évaluer des pratiques d'enseignement et d'apprentissage (13 credits)
Mandatory LAGRE2220 General didactics and education to interdisciplinarity   Myriam De Kesel (coord.), Jean-Louis Dufays, Anne Ghysselinckx, Jim Plumat, Marc Romainville, Cedric Roure, Bernadette Wiame 37.5h  3 credits 2q
Mandatory LGEO2320 Didactique et épistémologie de la géographie   Marie-Laurence De Keersmaecker 60h  6 credits 1 + 2q
Mandatory Didactique et épistémologie d'une autre discipline (en ce compris le stage d'écoute) (4 credits)

un cours au choix parmi les cours suivants  

Optionnal LMAT2320A Didactique et épistémologie de la mathématique (en ce compris le stage d'écoute)   Christiane Hauchart 37.5h+10h  4 credits 1q
Optionnal LSCI2320A Didactique et épistémologie des sciences   Myriam De Kesel (coord.), Jim Plumat, Valérie Wathelet 37.5h+10h  4 credits 1q
 
Mandatory Module comprendre et analyser l'institution scolaire et son contexte (6 credits)
Mandatory LAGRE2120 The school institution and its context   Branka Cattonar (coord.), Vincent Dupriez, Simon Enthoven, Caroline Letor, Rudi Wattiez 22.5h+25h  4 credits 1 ou 2q
Mandatory LAGRE2400 See specifications in french   Anne Ghysselinckx 20h  2 credits 2q
 
Mandatory Module animer un groupe et travailler en équipe (4 credits)
Mandatory LAGRE2020 To understand the adolescent in school situation, to manage the interpersonal relationship and to animate the class group   Natacha Biver, James Day, Xavier Dejemeppe, Bernard Demuysere, Jean Goossens, Pierre Meurens, Pascale Steyns (coord.), Philippe van Meerbeeck (compensates James Day), Pascal Vekeman 22.5h+22.5h  4 credits 1 ou 2q