Due to the COVID-19 crisis, the information below is subject to change,
in particular that concerning the teaching mode (presential, distance or in a comodal or hybrid format).
2 credits
15.0 h
Q2
Teacher(s)
Feron Jean-Marc (coordinator); Van Maele Louis;
Language
French
Bibliography
- Jean-Luc Doumont, « Animer des travaux pratiques », Formation assistant UCL 2014 (Louvain Learning Lab)
- Documents théoriques de sémiologie basés sur les ouvrages de référence suivants :
- Bickley, L. S., Bates, B., Szilagyi, P. G., Babinet, P., & Retbi, J. M. (2010). Guide de l'examen clinique: Arnette.
- McGee, S. (2012). Evidence-Based Physical Diagnosis: Elsevier Health Sciences.
- Munro, J. F., & Campbell, I. W. (2001). Sémiologie clinique. Traduit de "Clinical Examination" MacLeod 10th edition.: Maloine.
- Documents théoriques de sémiologie basés sur les ouvrages de référence suivants :
- Bickley, L. S., Bates, B., Szilagyi, P. G., Babinet, P., & Retbi, J. M. (2010). Guide de l'examen clinique: Arnette.
- McGee, S. (2012). Evidence-Based Physical Diagnosis: Elsevier Health Sciences.
- Munro, J. F., & Campbell, I. W. (2001). Sémiologie clinique. Traduit de "Clinical Examination" MacLeod 10th edition.: Maloine.
Faculty or entity
MED