Due to the COVID-19 crisis, the information below is subject to change,
in particular that concerning the teaching mode (presential, distance or in a comodal or hybrid format).
3 credits
30.0 h
Q2
Teacher(s)
D'Hoore William (coordinator); Dauvrin Marie (coordinator); Henrard Séverine;
Language
French
Bibliography
- Bibliothèque de l’Université de Genève (2016). Comment éviter le plagiat ? Repris de https://www.youtube.com/watch?v=iXYzPaQmFrY
- Bibliothèque de Polytechnique Montréal. (2013). Guide de présentation des citations et des références bibliographiques selon les styles APA 6è et IEEE. Montréal, Canada: Bibliothèque Polytechnique Montréal.
- De Brun C. & Pearce-Smith N. (2009). Searching Skills Toolkit. Finding the Evidence. Hoboken: Wiley-Blackwell.
- DePoy E. & Gitlin L.N. (2011). Introduction to Research. Understanding and Applying Multiple Strategies. Saint-Louis: Elsevier.
- Hesbeen W. & D’Hoore W. (2016). Le mémoire de fin d’études infirmiers. Se révèler l’auteur de sa pensée. Paris : Elsevier Masson. 144p.
- Long D. (2004). Définir une problématique de recherche. Moncton: Université de Moncton. En ligne.
- Petticrew M.(2011). When are complex interventions ‘complex’? When are simple interventions ‘simple’?, European Journal of Public Health, 21(4): 397–398, https://doi.org/10.1093/eurpub/ckr084
- Schwart B.M., Landrum E.R. & R.E.R. Gurung. (2014). An Easy Guide to APA Style. 2nd Edition. Thousand Oaks: Sage.
- Sougnez N. (2017). Comment formuler une question de recherche. Fiche technique 3. Repris de : http://www.sougnez.com
- Université de Liège (2011). Le plagiat ? Pas pour moi ! Liège : Université de Liège.
- Université de Montréal (2017). Intégrité. Repris de : http://www.integrite.umontreal.ca/pratiques/sources.html
Teaching materials
- Mis à disposition sur Moodle
Faculty or entity
FSP