En raison de la crise du COVID-19, les informations ci-dessous sont susceptibles d’être modifiées,
notamment celles qui concernent le mode d’enseignement (en présentiel, en distanciel ou sous un format comodal ou hybride).
5 crédits
30.0 h
Q2
Enseignants
Henrard Luc; Olieslagers Ruben (supplée Henrard Luc);
Langue
d'enseignement
d'enseignement
Anglais
Thèmes abordés
The roles of central banks, lessons learnt from the 2008 crisis, overview of the most important regulatory constraints, how do banks adapt their strategies, organizations and business models to these new regulations and supervisions.
Acquis
d'apprentissage
d'apprentissage
A la fin de cette unité d’enseignement, l’étudiant est capable de : | |
1 |
During their programme, students of the LSM Master's in management or Master's in Business engineering will have developed the following capabilities'
|
Contenu
The roles of central banks, lessons learnt from the 2008 crisis, overview of the most important regulatory constraints, how do banks adapt their strategies, organizations and business models to these new regulations and supervisions.
Méthodes d'enseignement
En raison de la crise du COVID-19, les informations de cette rubrique sont particulièrement susceptibles d’être modifiées.
in class lectures, online forum, group workshops, self study
Modes d'évaluation
des acquis des étudiants
des acquis des étudiants
En raison de la crise du COVID-19, les informations de cette rubrique sont particulièrement susceptibles d’être modifiées.
2 workshops to be solved in groups of 4 students maximum . When : before or after the class ( 30 % of the points ) / written exam ( 70 % of the points ) with physical presence in the classroom
Bibliographie
Risk Management in Banking, Joel Bessis, Wiley edition
Faculté ou entité
en charge
en charge
CLSM