Note from June 29, 2020
Although we do not yet know how long the social distancing related to the Covid-19 pandemic will last, and regardless of the changes that had to be made in the evaluation of the June 2020 session in relation to what is provided for in this learning unit description, new learnig unit evaluation methods may still be adopted by the teachers; details of these methods have been - or will be - communicated to the students by the teachers, as soon as possible.
Although we do not yet know how long the social distancing related to the Covid-19 pandemic will last, and regardless of the changes that had to be made in the evaluation of the June 2020 session in relation to what is provided for in this learning unit description, new learnig unit evaluation methods may still be adopted by the teachers; details of these methods have been - or will be - communicated to the students by the teachers, as soon as possible.
5 credits
30.0 h + 15.0 h
Q1
Teacher(s)
Frankfort Aline;
Language
French
Prerequisites
Conçu pour la mineure Esprit d'entreprendre, ce cours n'exige aucun prérequis
Main themes
Supports de cours
- Mise à disposition d'un portefeuille de lectures pour chaque séance/thématique
- Support visuel des présentations (slides)
Comme pour tous les cours de la mineure Esprit d'Entreprendre, les documents, liens et autres supports/activités à distance de ce cours seront postés dans un dossier à l'intitulé de ce cours au sein d'un seul et unique « cours » Mineure Esprit d'Entreprendre sur iCampus.
Aims
At the end of this learning unit, the student is able to : | |
1 |
A l'issue de ce cours, les étudiants
|
The contribution of this Teaching Unit to the development and command of the skills and learning outcomes of the programme(s) can be accessed at the end of this sheet, in the section entitled “Programmes/courses offering this Teaching Unit”.
Content
Le cours vient compléter une formation universitaire souvent axée sur le développement des capacités critiques et analytiques. Il donne aux étudiants l'occasion d'acquérir des compétences en réflexion efficace et créative. Le cours articule théorie et pratique de manière exponentielle afin de faciliter la compréhension des concepts et l'initiation des compétences à acquérir.
Teaching methods
Alternance de théorie et d'exercices interactifs individuels et en groupe, enrichis par des exemples issus de la pratique.
Evaluation methods
- Exercices pratiques individuels et en équipes interdisciplinaires
- Défense orale et présentation visuelle d'une « idée » de création d'activité/de service
Other information
Supports visuels en cours + Manuel didactique
Bibliography
Manuel didactique fourni par l'enseignant/expert
Faculty or entity
CLSM