New Business Models and E-commerce

llsms2007  2019-2020  Louvain-la-Neuve

New Business Models and E-commerce
Note du 29 juin 2020
Sans connaitre encore le temps que dureront les mesures de distances sociales liées à la pandémie de Covid-19, et quels que soient les changements qui ont dû être opérés dans l’évaluation de la session de juin 2020 par rapport à ce que prévoit la présente fiche descriptive, de nouvelles modalités d’évaluation des unités d’enseignement peuvent encore être adoptées par l’enseignant ; des précisions sur ces modalités ont été -ou seront-communiquées par les enseignant·es aux étudiant·es dans les plus brefs délais.
5 crédits
30.0 h
Q1
Enseignants
de Broqueville Olivier;
Langue
d'enseignement
Anglais
Thèmes abordés
Specific behavior on Internet, Communities and viral marketing, e-business strategies, Internet market research, market places, e-Pricing, e-Advertising
Acquis
d'apprentissage

A la fin de cette unité d’enseignement, l’étudiant est capable de :

1
During their programme, students of the LSM Master's in management or Master's in Business engineering will have developed the following capabilities'
CORPORATE CITIZENSHIP
  • 1.3 Decide and act responsibly,  while taking into account the social, economic and environmental sometimes antinomic, outcomes in the short, medium and long term, for the various stakeholders.
KNOWLEDGE AND REASONING
  • 2.3 Articulate the acquired knowledge from different areas of management.
INNOVATION AND ENTREPRENEURSHIP
  • 4.1 ldentify new opportunities, propose creative and useful ideas; insituations that require new strategic approaches, break with existing models and paradigms, promote progress and change.
WORK EFFECTIVELY IN AN INTERNATIONAL AND MULTICULTURAL ENVIRONMENT
  • 5.1 Understand the inner workings of an organization : develop a global approach and integrate the internal logic used within the organization.
TEAMWORK AND LEADERSHIP
  • 6.1 Work in a team :Join in and collaborate with team members. Be open and take into consideration the different points of view and ways of thinking, manage differences and conflicts constructively, accept diversity.
 

La contribution de cette UE au développement et à la maîtrise des compétences et acquis du (des) programme(s) est accessible à la fin de cette fiche, dans la partie « Programmes/formations proposant cette unité d’enseignement (UE) ».
Contenu
Summary, content and methods Summary and content see scope above and methods see methods below Content See scope above Methods In-class activities X Lectures X Exercices/PT At home activities X Readings to prepare the lecture X Exercices to prepare the lecture X E-learning X Paper work
Modes d'évaluation
des acquis des étudiants
Continuous evaluation
  • Date:
  • Type of evaluation: Preparations during the course - Individual final work.
  • Comments:
Evaluation week
  • Oral: No
  • Written: Yes
  • Unavailability or comments: No
Examination session
  • Oral or written : linked with number of students registered
Autres infos
Prerequisites Basic Marketing References : Provided during the class Internationalisation X international content X international case study Corporate features X case study
Bibliographie
: No TEXTBOOK. SLIDES compulsory and available on line . BOOK : Digital Marketing: Strategy,Implementation and Practice , de Dave Chaffey, 5ième édition, Pearson, 2012 not compulsory. READING FILE compulsory and available on line Supports available on line are on ICAMPUS.
Faculté ou entité
en charge
CLSM


Programmes / formations proposant cette unité d'enseignement (UE)

Intitulé du programme
Sigle
Crédits
Prérequis
Acquis
d'apprentissage
Master [120] : ingénieur de gestion

Master [120] : ingénieur de gestion

Master [60] en sciences de gestion

Master [120] en sciences de gestion

Master [120] en sciences de gestion