Corporate Strategy in Europe

llsms2061  2018-2019  Louvain-la-Neuve

Corporate Strategy in Europe
5 crédits
30.0 h
Q2
Enseignants
Bascle Guilhem;
Langue
d'enseignement
Anglais
Acquis
d'apprentissage

A la fin de cette unité d’enseignement, l’étudiant est capable de :

1

Eu égard au référentiel des acquis d'apprentissage AA du programme, cette activité contribue au développement et à l'acquisition des AA suivants:

Au terme de cet enseignement, l'étudiant sera capable de:

 

La contribution de cette UE au développement et à la maîtrise des compétences et acquis du (des) programme(s) est accessible à la fin de cette fiche, dans la partie « Programmes/formations proposant cette unité d’enseignement (UE) ».
Contenu
Students will learn the set of strategic decisions that foster value creation or destruction through the coordination and configuration of a firm's presence in two or more businesses within Europe, and the modes of developments a firm has at its disposal to grow outside its national market, within Europe or globally.
Méthodes d'enseignement
  • Mandatory readings
  • Class lectures related to mandatory readings
  • Case study
  • Group project
Modes d'évaluation
des acquis des étudiants
Continuous evaluation (60%)
  • Date: Every week
  • Type of evaluation: Case study (document to be delivered)
  • Comments: Marks carried over into September
Examination session (40%)
  • Oral: No
  • Written: 3 hours
  • Type: MCQ
  • In session
Ressources
en ligne
https://moodleucl.uclouvain.be/course/view.php?id=10405
Bibliographie
Lecture slides:
Computer-projected overhead lecture slides will be posted on Moodle before the class.
Readings:
  • Barney, J. B., & Hesterly, W. S. 2015. Strategic management and competitive advantage (5 ed.). Pearson.
  • FitzRoy, P., Hulbert, J., & Ghobadian, A. 2012. Strategic management: The challenge of creating value (2 ed.). Routledge.
  • Grant, R. M. 2013. Contemporary strategy analysis (8 ed.). John Wiley & Sons.
  • Hill, C. W. L., Jones, G. R., & Schilling, M. A. 2014. Strategic management theory: An integrated approach (11 ed.). South-Western College.
  • Hoskisson, R. E., & Hitt, M. A. 1994. Downscoping: How to tame the diversified firm. Oxford University Press.
  • Johnson, G., Whittington, R., Scholes, K., Angwin, D., & Regnér, P. 2014. Exploring strategy (10 ed.). Prentice Hall.
  • Thompson, A. A., Peteraf, M. A., Gamble, J. E., & Strickland, A. J. 2016. Crafting & executing strategy: The quest for competitive advantage (20 ed.). McGraw-Hill.
Faculté ou entité
en charge
CLSM


Programmes / formations proposant cette unité d'enseignement (UE)

Intitulé du programme
Sigle
Crédits
Prérequis
Acquis
d'apprentissage
Master [120] en sciences de gestion

Master [120] en sciences de gestion

Master [120] en communication multilingue