3.0 credits
30.0 h
2q
Teacher(s)
Pouillon Henry ;
Language
Français
Online resources
Online documentation (Moodle).
Evaluation methods
Formative, continuous evaluation; it consists of a single job.
Teaching methods
Aesthetic analytical skills with exercises in session.
Content
From the Renaissance to contemporary; be favored thematic links to understand the three paradigms classical, modern and contemporary arts :
- Methodology
- Art and nature
- Art and space
- Art and psyche art
- Artist and art
- Art and society
Bibliography
- DIDI-HUBERMAN (Georges), La ressemblance par contact. Archéologie, anachronisme et modernité de l'empreinte, Editions de Minuit, Paris, 2008
- GRENIER (Catherine), La revanche des émotions. Essai sur l'art contemporain, dans coll. Fiction & Compagnie, Seuil, s.l., 2008
- Harald Szeemann, dans coll. Les grands entretiens d'artpress, n°1, Imec, Paris, 2012
- HEINICH (Nathalie), Le paradigme de l'art contemporain. Structures d'une révolution artistique, dans coll. Bibliothèque des sciences humaines, NRF, Gallimard, s.l., 2014.
- LIESER (Wolf), Digital Art. Le monde de l'art numérique, Ullmann, Potsdam, 2010.
- de MAISON ROUGE (Isabelle), L'Art contemporain, dans coll . Idées reçues, n°28, Le Cavalier Bleu, Paris, 2002
- de MEREDIEU (Florence), Histoire matérielle et immatérielle de l'art moderne et contemporain, dans coll. In Extenso, Larousse, s.l., 2008
- MILLET (Catherine), L'art contemporain, dans coll. Dominos, n°120, Flammarion, s.l., 1997
- Playtime. Videogame mythologies, catalogue de l'exposition (Maison d'Ailleurs, Yverdon-les-Bains, 11VII-9XII2012), Infolio, Gollion, 2012
- La recherche en art(s), ss. la dir. de DAUTREY (Jehanne), actes du séminaire (Collège international de philosophie, Ministère de la culture et de la communication, XII2007-IX 2008), éditions mf, s.l., 2010
Faculty or entity<