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Study programme 2013-2014

Teaching and training



 The Master’s degree in civil engineering aims to train engineers who will be able to meet future technological  challenges in the scientific and technical fields relating to civil and environmental engineering, within an ever-changing European and global context.
Upon graduating, students will be familiar with the mathematical and physical methods relating to the five basic fields of civil and environmental engineering (building ; hydraulics ; geotechnics ; structures and materials ; environment) and will have acquired advanced training in some of these disciplines via project work and elective courses.
Every year, a cutting-edge project will be proposed in one of the following : hydraulics, geotechnics and structures. Concurrently, a project integrating the other two disciplines will ensure interdisciplinarity.
Students have a choice between seven options.
The first five offer a choice of courses in each of the five abovementioned fields, viz.  Construction and Architecture, Hydraulics, la Geotechnics, Structures and Environment, so that students can target their training.
A sixth option is made up of a series of courses emphasizing Advanced topics in civil engineering.
The objective of the seventh option in Management is to familiarize the engineering student  with the basics of company management.

On successful completion of this programme, each student is able to :
de démontrer la maîtrise d’un corpus de connaissances en sciences fondamentales, disciplinaires et polytechniques, lui permettant de résoudre des problèmes posés 

d'organiser, mener à son terme et valider une démarche d’ingénierie visant à répondre à un besoin ou à une problématique spécifique 

d'organiser et mener à son terme un travail de recherche pour appréhender un phénomène physique ou une problématique inédite relevant d’un domaine du génie civil 

de participer efficacement à une démarche de projet, en s’intégrant à une équipe ou en conduisant celle-ci à la réalisation finale 

de communiquer les résultats de son travail sous forme de rapports, plans, présentations ou autres documents adaptés à son interlocuteur 

d'agir avec professionnalisme et rigueur, tout en intégrant les questions et choix éthiques dans l’exercice de ses responsabilités.