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Objective This study addresses, for the first time, the effectiveness of receptionists handling incoming calls from patients to access General Practice services. Methods It is a large-scale qualitative study of three services in the UK. Using[...]Article : texte imprimé
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ObjectiveTo map the usage of out-of-office hours acute telephone counselling (ATC) provided by diabetes specialist nurses (n = 18) for diabetes patients to explore potentials for improvement.MethodsA mixed methods study involved mapping of ATC-u[...]Article : texte imprimé
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Objectives To contribute to understandings about acceptability and risks entailed in video-based research on healthcare communication. To generate recommendations for non-covert video-based research on healthcare communication - with a focus on[...]Article : texte imprimé
Objective To quality assess a sample of health behavior change apps from the NHS Apps Library using a rating tool based on the 2014 National Institute for Health and Care Excellence behavior change guidance (NICE BCG). Methods A qualitative a[...]Article : texte imprimé
ObjectiveTo develop a feasibility study of a theory-driven telephone counseling program to enhance psychosocial and physical well-being for cancer survivors after treatment.MethodsParticipants (n = 66) were recruited from two Colorado hospitals [...]Article : texte imprimé
La conférence téléphonique est un outil de communication qui offre de nombreux avantages.Informer, coordonner, échanger, solliciter, il nécessite cependant une bonne préparation.Cet outil contribue également à l’amélioration de l’organisation et[...]Article : texte imprimé
Objectives The aims of this paper were to describe and evaluate the methods and efficacy of technology-delivered motivational interviewing interventions (TAMIs), discuss the challenges and opportunities of TAMIs, and provide a framework for fut[...]Article : texte imprimé
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GAGNON M.P. ; Eric Breton ; PARE G. ; COURCY F. ; COTE J. ; TREPANIER A. ; Jean-Paul Fortin ; HOPITAL SAINT-FRANCOIS D'ASSISE QUEBEC ; Université de Sherbrooke ; Université de Montréal ; Université Laval ; MINISTERE DE LA SANTE ET DES SERVICES SOCIAUX QUEBECL'objectif de cette étude est d'identifier l'impact potentiel des technologies de l'information et des communications sur la pratique des infirmières et sur le maintien en poste dans les régions éloignées, périphériques et intermédiaires du Québec.Article : texte imprimé
ObjectiveThis study provides an alternative approach to assessing caller satisfaction focussing on how callers express their appreciation of the service provided during the call, as the calls draw to a close.MethodsConversation analysis is used [...]Article : texte imprimé
ObjectivesTo investigate the effects on patients’ outcome of the consultations when provided with: a Digital Audio Recording (DAR) of the consultation and a Question Prompt List (QPL).MethodsThis is a three-armed randomised controlled cluster tr[...]Article : texte imprimé
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Évaluer les effets des conseils des pharmaciens par téléphone sur la satisfaction des patients, l'information et les croyances sur les médicaments pour les nouveaux prescrits. Cette enquête est réalisée par une communauté néerlandaise de pharmac[...]Article : texte imprimé
CLINTON-McHARG T. ; PAUL C. ; BOYES A. ; ROSE S. ; VALLENTINE P. ; O'BRIEN L. ; Université de Newcastle (Australie) ; CANCER COUNCIL NSWLe but de ces recherches est de déterminer la proportion d’études qui décrit les caractéristiques de prestation de services par assistance téléphonique pour les personnes atteintes d’un cancer. Ils concluent qu'il y a un manque de preuves solide[...]