A partir de cette page vous pouvez :
Retourner au premier écran avec les dernières notices... |
![]() | Vol 100 n° 12 Décembre 2017 | Vol. 101 n° 1 Janvier 2018 | Vol. 101 n° 2 Fevrier 2018 | Vol. 101 n° 3 Mars 2018 | Vol. 101 n° 4 Avril 2018 | Vol. 101 n° 5 Mai 2018 | Vol. 101 n°6 Juin 2018 | ![]() |

Titre : | Patient Education and Counseling Vol. 101 n° 3 - Mars 2018 |
Type de document : | Bulletin |
Paru le : | 15/03/2018 |
Dépouillements
Article : texte imprimé
Lindsay R. Duncan, Auteur ;
Erin S. Pearson, Auteur ;
Ralph Maddison, Auteur
Objective
This study systematically reviewed the literature to determine what type of cognitive-behavioral based interventions administered outside of formal school settings effectively prevent smoking initiation among children and adolescents.[...]
Article : texte imprimé
A. Benetoli, Auteur ;
T.F. Chen, Auteur ;
P. Aslani, Auteur
Introduction
Patients are increasingly accessing online health information and have become more participatory in their engagement with the advent of social media (SM). This study explored how patients’ use of SM impacted their interactions with[...]
Article : texte imprimé
Lilla Náfrádi, Auteur ;
Kent Nakamoto, Auteur ;
Márta Csabai, Auteur
Objective
The Health Empowerment Model (Schulz & Nakamoto, 2013) advocates that the effects of health literacy and empowerment are intertwined on health outcomes. This study aims to test this assumption in the context of health status as a pati[...]
Article : texte imprimé
Katelyn A. Grayson-Sneed, Auteur ;
Robert C. Smith, Auteur
Objective
Develop a reliable coding method of a cigarette cessation model used to train residents – a preliminary report.
Methods
Two trained (30 h) undergraduates coded videotaped interviews from 161 resident-simulated patient (SP) interac[...]
Exemplaires
Cote | Code-barres | Support | Localisation | Disponibilité |
---|---|---|---|---|
RESO P.12 | RE001009 | Bulletin | RESOdoc | Consultation sur place Disponible |