Posted inJobs

Job: Instituut voor Levende Talen (ILT), KU Leuven

Het Instituut voor Levende Talen (ILT) verzorgt taalcolleges voor verschillende talen in de faculteiten van de KU Leuven en biedt ook cursussen en diensten op maat aan voor diverse doelgroepen (masterstudenten, jonge onderzoekers, administratief en technisch personeel, …).

Functie

U werkt in een team van taaldocenten en staat mee in voor de volgende taken:

• Doceren en evalueren van taalcolleges Business English in de faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen.
  • Verzorgen van feedbacksessies Academic Writing bij de Faculteit Wetenschappen.
  • Coachen van studenten binnen het ILT Writing Centre.
  • Vertalen en reviseren van academische en administratieve teksten binnen de ILT Taalservice.
  • Ontwikkelen van didactisch materiaal.
  • Ondersteunen van lopende projecten.

Profiel

• Masterdiploma Taal- en Letterkunde met Engels als één van de hoofdtalen.
  • Diploma Specifieke Lerarenopleiding en/of aantoonbare ervaring.
  • Uitstekende beheersing van schriftelijk en gesproken Engels (moedertaal of near-native). Gelieve CV en motivatiebrief in het Engels op te stellen.
  • Vertrouwdheid met academisch Engels.
  • Interesse in de analyse van vakspecifieke woordenschat en relevante gesproken of geschreven genres/vaardigheden in een bepaald vakdomein.
  • Beheersing van het Nederlands minstens op niveau C1; in staat zijn om vanuit het Nederlands naar het Engels te vertalen.
  • Junior profiel.
  • Enige onderwijservaring en/of ervaring met het ontwikkelen van lesmateriaal is een troef.

Aanbod

Wij bieden een contract van één jaar aan (70%, eventueel uitbreidbaar), dat tot maximaal vijf jaar kan worden verlengd. De indiensttreding is voorzien op 01/10/2019.

Interesse?

Meer informatie is te verkrijgen bij prof. dr. Serge Verlinde, tel.: +32 16 32 56 73, mail: serge.verlinde@kuleuven.be of mevrouw Kristin Blanpain, tel.: +32 16 37 67 21, mail: kristin.blanpain@kuleuven.be.

Solliciteren voor deze vacature kan tot en met 29/05/2019 via onze online sollicitatietoepassing