5.00 credits
30.0 h
Q1
Teacher(s)
Charry Karine;
Language
French
Main themes
This course presents the array of communication tools available to an organization, whatever its sector of activity (including non-for-profit). The various tools included in the « marketing mix » will be defined and developed, relying on examples and case studies. Last, elements enabling ethical thoughts will be presented and considered for various targets such as the vulnerable one that children represent.
Learning outcomes
At the end of this learning unit, the student is able to : | |
1 |
Given the « competencies referential » linked to the LSM Master 120 in Sciences de Gestion et in Ingéniorat de Gestion, this course mainly develops the following competencies:
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Bibliography
Support de cours
Syllabus de cours mis à disposition sur le site de cours de l'UCLouvain (student corner)
Le syllabus est basé sur les ouvrages de références suivants
De Pelsmacker, P., Geuens, M. et Van den Bergh, J. (2017), Marketing Communications: A European Perspective, sixth edition, Pearson International.
De Baynast, A et Lendrevie (2014), Publicitor ' publicité on line et off line, 8ième édition, Dunod.
Malaval, P. et Decaudin, J-M. (2016), Pentacom 4e édition : Communication marketing b-to-c et b-to-b, corporate, digitale et responsable, Pearson.
de Baynast, A., Lendrevie, J. et Levy, J. (2017), Mercator, 12ième édition, Dunod
Il s'appuie également sur des publications scientifiques les plus récentes dont les références sont spécifiées dans les slides de cours.
Syllabus de cours mis à disposition sur le site de cours de l'UCLouvain (student corner)
Le syllabus est basé sur les ouvrages de références suivants
De Pelsmacker, P., Geuens, M. et Van den Bergh, J. (2017), Marketing Communications: A European Perspective, sixth edition, Pearson International.
De Baynast, A et Lendrevie (2014), Publicitor ' publicité on line et off line, 8ième édition, Dunod.
Malaval, P. et Decaudin, J-M. (2016), Pentacom 4e édition : Communication marketing b-to-c et b-to-b, corporate, digitale et responsable, Pearson.
de Baynast, A., Lendrevie, J. et Levy, J. (2017), Mercator, 12ième édition, Dunod
Il s'appuie également sur des publications scientifiques les plus récentes dont les références sont spécifiées dans les slides de cours.
Faculty or entity
COMU
Programmes / formations proposant cette unité d'enseignement (UE)
Title of the programme
Sigle
Credits
Prerequisites
Learning outcomes
Master [120] in Management
Master [120] in Communication
Master [60] in Information and Communication
Master [60] in Management
Master [120] in Business Management
Master [120] in Management
Master [120] in Communication