lfopa2622  2020-2021  Louvain-la-Neuve

Due to the COVID-19 crisis, the information below is subject to change, in particular that concerning the teaching mode (presential, distance or in a comodal or hybrid format).
4 credits
30.0 h
Q2
Teacher(s)
Decamps Sandrine;
Language
French
Teaching methods

Due to the COVID-19 crisis, the information in this section is particularly likely to change.

Flipped Classrooms; learning-by-doing; peer instruction; peer evaluation
Bibliography
Amadieu, F. et Tricot, A. Apprendre avec le numérique : mythes et réalités, Retz, 2014.
Cardon, D. (2019). Cultures numériques. Paris. Presses de Sciences Po.
Devauchelle, B. (2019). Eduquer avec le numérique. ESF Sciences humaines. Paris.
Devauchelle, B. (2019). Inverser la classe. ESF Sciences humaines. Paris.
Lebrun, M. (2005). Théories et méthodes pédagogiques pour enseigner et apprendre : Quelle place pour les TIC dans l’éducation ?, 2ème édition revue. De Boeck (Bruxelles).
Lebrun, M. (2005). eLearning pour enseigner et apprendre : Allier  pédagogie et technologie. Academia-Bruylant (Louvain-la-Neuve).
Lebrun, M. (2005). Des technologies pour enseigner et apprendre. 3ème édition revue et augmentée. De Boeck (Bruxelles).
Lebrun, M., Lecoq, J. (2016). Classes inversées, Enseigner et apprendre à l’endroit, Editions Canopé.
Taddeï, F. (2018). Apprendre au XXIème siècle. Calamann-Levy.
Tisseron, S. (2018). Petit traité de cyber-psychologie. Pour ne pas prendre les robots pour des messies et l’I.A. pour une lanterne. Le Pommier.
Faculty or entity
EDEF


Programmes / formations proposant cette unité d'enseignement (UE)

Title of the programme
Sigle
Credits
Prerequisites
Aims
Master [120] in Education (shift schedule)