En raison de la crise du COVID-19, les informations ci-dessous sont susceptibles d’être modifiées,
notamment celles qui concernent le mode d’enseignement (en présentiel, en distanciel ou sous un format comodal ou hybride).
5 crédits
30.0 h
Q1
Cette unité d'enseignement bisannuelle est dispensée en 2020-2021
Enseignants
Maniquet François;
Langue
d'enseignement
d'enseignement
Anglais
Thèmes abordés
The course should study social ethics and welfare economics issues using the axiomatic tools of Social Choice Theory. Both welfarist and non-welfarist approaches should be presented. The static and the intertemporal so-cial choice frameworks should be introduced and equity conditions analyzed in both frameworks.
Acquis
d'apprentissage
d'apprentissage
A la fin de cette unité d’enseignement, l’étudiant est capable de : | |
1 | The objective of the course is to provide a basic training in the part of social choice theory which is most rele-vant for social ethics, in general, and for welfare economics, more specifically. |
Bibliographie
A reading list will be distributed at the beginning of the course.
Faculté ou entité
en charge
en charge
ECON