Note from June 29, 2020
Although we do not yet know how long the social distancing related to the Covid-19 pandemic will last, and regardless of the changes that had to be made in the evaluation of the June 2020 session in relation to what is provided for in this learning unit description, new learnig unit evaluation methods may still be adopted by the teachers; details of these methods have been - or will be - communicated to the students by the teachers, as soon as possible.
Although we do not yet know how long the social distancing related to the Covid-19 pandemic will last, and regardless of the changes that had to be made in the evaluation of the June 2020 session in relation to what is provided for in this learning unit description, new learnig unit evaluation methods may still be adopted by the teachers; details of these methods have been - or will be - communicated to the students by the teachers, as soon as possible.
5 credits
30.0 h + 9.0 h
Q2
Teacher(s)
Aujoulat Isabelle (coordinator); D'Hoore William; Dauvrin Marie;
Language
French
Aims
At the end of this learning unit, the student is able to : | |
The contribution of this Teaching Unit to the development and command of the skills and learning outcomes of the programme(s) can be accessed at the end of this sheet, in the section entitled “Programmes/courses offering this Teaching Unit”.
Bibliography
Diaporamas, articles et exercices mis sur moodle
Breton E, Jabot F, Pommier J, Sherlaw W (2017). La Promotion de la Santé : Comprendre pour agir dans le monde francophone. Presses de l’EHESP, Rennes
Lion L, Dongmo C, avec la collaboration de Plateforme Prévention Sida/SidAids Migrants (2018). Une analyse commune pour l’action. Cadre de référence 2018-2022 pour la promotion de la santé sexuelle et la prévention du VIH, des hépatites et des autres IST chez les migrants dans la Région de Bruxelles Capitale, Bruxelles, Observatoire du sida et des sexualités (Université Saint-Louis – Bruxelles)
INPES (2009). Comment améliorer la qualité de vos actions en promotion de la santé ? Guide d’auto-évaluation construit par et pour des associations_ http://inpes.santepubliquefrance.fr/guide-autoevaluation-qualite/guide.asp
Cambon L, Minari L, Ridde V, Alla F (2014). Un outil pour accompagner la transférabilité des interventions en promotion de la santé : ASTAIRE. Santé Publique ; 6 (26) : 783-786. doi : 10.3917/spub.146.0783
Ackermann G. Outil de catégorisation des résultats Promotion Sante Suisse. Un guide vers la bonne pratique. Focus Savoir, sept. 2005
Breton E, Jabot F, Pommier J, Sherlaw W (2017). La Promotion de la Santé : Comprendre pour agir dans le monde francophone. Presses de l’EHESP, Rennes
Lion L, Dongmo C, avec la collaboration de Plateforme Prévention Sida/SidAids Migrants (2018). Une analyse commune pour l’action. Cadre de référence 2018-2022 pour la promotion de la santé sexuelle et la prévention du VIH, des hépatites et des autres IST chez les migrants dans la Région de Bruxelles Capitale, Bruxelles, Observatoire du sida et des sexualités (Université Saint-Louis – Bruxelles)
INPES (2009). Comment améliorer la qualité de vos actions en promotion de la santé ? Guide d’auto-évaluation construit par et pour des associations_ http://inpes.santepubliquefrance.fr/guide-autoevaluation-qualite/guide.asp
Cambon L, Minari L, Ridde V, Alla F (2014). Un outil pour accompagner la transférabilité des interventions en promotion de la santé : ASTAIRE. Santé Publique ; 6 (26) : 783-786. doi : 10.3917/spub.146.0783
Ackermann G. Outil de catégorisation des résultats Promotion Sante Suisse. Un guide vers la bonne pratique. Focus Savoir, sept. 2005
Teaching materials
- Diaporamas, articles et exercices mis sur moodle
Faculty or entity
FSP