magre2105  2019-2020  Mons

Note from June 29, 2020
Although we do not yet know how long the social distancing related to the Covid-19 pandemic will last, and regardless of the changes that had to be made in the evaluation of the June 2020 session in relation to what is provided for in this learning unit description, new learnig unit evaluation methods may still be adopted by the teachers; details of these methods have been - or will be - communicated to the students by the teachers, as soon as possible.
2 credits
15.0 h
Q2
Teacher(s)
André Géraldine;
Language
French
Bibliography
-Baudelot C. & Establet R. (1972) L'école capitaliste en France. Paris : Maspéro
-Bernard P-Y. (2011) Le décrochage scolaire. Que sais-je ? Paris : PUF
-Bernstein B. (1975) Langage et classe sociale. Codes socio-linguistiques et contrôle social. Paris : Les éditions de Minuit
-Blaya C. (2010) Décrochages scolaires. L'école en difficulté. Bruxelles : De Boeck
-Boudon R. (1973) L'inégalité des chances. Paris : Armand Colin
-Bourdieu P. & Passeron J-C. (1970) La reproduction. Éléments pour une théorie du système d'enseignement. Paris : Les éditions de Minuit
-Bressoux P. (1994) « Les recherches sur les effets-écoles et les effets-maîtres. Note de synthèse », Revue française de pédagogie, 108, 91-134
-Dubet F., Duru-Bellat M. & Vérétout F. (2010) « Les inégalités scolaires entre l'amont et l'aval. Organisation scolaire et emprise des diplômes », Sociologie, 1(2), 177-197
-Duru-Bellat M. (2002) Les inégalités sociales à l'école : genèse et mythes. Paris : PUF 
Faculty or entity
AGES


Programmes / formations proposant cette unité d'enseignement (UE)

Title of the programme
Sigle
Credits
Prerequisites
Aims
Teacher Training Certificate (upper secondary education) - Management (shift schedule)

Teacher Training Certificate (upper secondary education) - Political Sciences (shift schedule)

Teacher Training Certificate (upper secondary education) - Information and Communication (shift schedule)