Note from June 29, 2020
Although we do not yet know how long the social distancing related to the Covid-19 pandemic will last, and regardless of the changes that had to be made in the evaluation of the June 2020 session in relation to what is provided for in this learning unit description, new learnig unit evaluation methods may still be adopted by the teachers; details of these methods have been - or will be - communicated to the students by the teachers, as soon as possible.
Although we do not yet know how long the social distancing related to the Covid-19 pandemic will last, and regardless of the changes that had to be made in the evaluation of the June 2020 session in relation to what is provided for in this learning unit description, new learnig unit evaluation methods may still be adopted by the teachers; details of these methods have been - or will be - communicated to the students by the teachers, as soon as possible.
8 credits
90.0 h
Q2
Teacher(s)
Cavalieri Chiara; Chanvillard Cécile; De Visscher Jean-Philippe; Descheemaeker Basil; Fontaine Christine; Gillis Christophe; Ledent Gérald; Thielemans Benoit; Van Moeseke Geoffrey; Vandenbroucke David;
Language
French
Prerequisites
The prerequisite(s) for this Teaching Unit (Unité d’enseignement – UE) for the programmes/courses that offer this Teaching Unit are specified at the end of this sheet.
Main themes
This teaching unit, entitled Research Workshops IN and ON Architecture, is taught by joint lecturers. It enables students first to develop a research project linked to an architectural project based on an individual topic and second to place this project, in a critical way, in relation to the shared issue and in relation to similar projects of other students.
All the students work together in the research workshop; this encourages group competitiveness and autonomy.
These research workshops are linked to the Final Dissertation which is done entirely independently.
Aims
At the end of this learning unit, the student is able to : | |
1 |
Design a project
Test and use relevant means of communication in relation to the intended audience and the target objectives Adopt a professional attitude
|
The contribution of this Teaching Unit to the development and command of the skills and learning outcomes of the programme(s) can be accessed at the end of this sheet, in the section entitled “Programmes/courses offering this Teaching Unit”.
Bibliography
MODULE "UTOPIES REALISTES"
Aucun support bibliographique original n'est proposé pour ce cours, dans la mesure où il vise à former à l'exploitation de la littérature architecturale et scientifique existante.
Vu le contenu visé, le module fera un usage abondant des publications scientifiques de la revue en ligne « Brussels Studies », des « Etat-Généraux de Bruxelles », des rapports d'études des administrations Bruxelloises (en particulier Bruxelles Environnement et Bruxelles Mobilité) et des travaux de recherches des facultés d'architecture présentes en Région de Bruxelles-Capitale.
De façon plus générale, la documentation sur les propositions architecturales nées en réaction aux constats sociaux et environnementaux sera nourrie des publications d'autres tels que James Wines et James Steele, du palmarès de concours tels que le « Global Ward for Sustainable Architecture », et de la production d'architectes tels que Luc Schuiten, Vincent Callebaut, etc.
Les travaux de fin d'étude des années antérieures constituent également une ressource importante pour l'atelier.
Aucun support bibliographique original n'est proposé pour ce cours, dans la mesure où il vise à former à l'exploitation de la littérature architecturale et scientifique existante.
Vu le contenu visé, le module fera un usage abondant des publications scientifiques de la revue en ligne « Brussels Studies », des « Etat-Généraux de Bruxelles », des rapports d'études des administrations Bruxelloises (en particulier Bruxelles Environnement et Bruxelles Mobilité) et des travaux de recherches des facultés d'architecture présentes en Région de Bruxelles-Capitale.
De façon plus générale, la documentation sur les propositions architecturales nées en réaction aux constats sociaux et environnementaux sera nourrie des publications d'autres tels que James Wines et James Steele, du palmarès de concours tels que le « Global Ward for Sustainable Architecture », et de la production d'architectes tels que Luc Schuiten, Vincent Callebaut, etc.
Les travaux de fin d'étude des années antérieures constituent également une ressource importante pour l'atelier.
Faculty or entity
LOCI