Note du 29 juin 2020
Sans connaitre encore le temps que dureront les mesures de distances sociales liées à la pandémie de Covid-19, et quels que soient les changements qui ont dû être opérés dans l’évaluation de la session de juin 2020 par rapport à ce que prévoit la présente fiche descriptive, de nouvelles modalités d’évaluation des unités d’enseignement peuvent encore être adoptées par l’enseignant ; des précisions sur ces modalités ont été -ou seront-communiquées par les enseignant·es aux étudiant·es dans les plus brefs délais.
Sans connaitre encore le temps que dureront les mesures de distances sociales liées à la pandémie de Covid-19, et quels que soient les changements qui ont dû être opérés dans l’évaluation de la session de juin 2020 par rapport à ce que prévoit la présente fiche descriptive, de nouvelles modalités d’évaluation des unités d’enseignement peuvent encore être adoptées par l’enseignant ; des précisions sur ces modalités ont été -ou seront-communiquées par les enseignant·es aux étudiant·es dans les plus brefs délais.
5 crédits
30.0 h
Q1
Enseignants
Lambert Nicolas;
Langue
d'enseignement
d'enseignement
Anglais
Préalables
1 basic marketing course
Thèmes abordés
This course will tackle the new challenges that marketers have to meet when designing their marketing strategy in the fast-changing digital landscape. The new digital environment had a major impact on consumers' habits and needs. As a result, the way to understand the way to understand, communicate and reach consumers has changed dramatically. Companies have now to be in contact with the consumer wherever he is, on whatever devices he uses and at any moment of the day. Traditional marketing is over and a series of new marketing concepts need to be understood to be effective in this new environment.
Moreover, companies need to be able to manage, analyse and take actions on big data generated. This has an impact on the way companies should manage and structure their marketing department. This is complex and requires new skills that companies do not always have.
The objectives of the course are to:
Moreover, companies need to be able to manage, analyse and take actions on big data generated. This has an impact on the way companies should manage and structure their marketing department. This is complex and requires new skills that companies do not always have.
The objectives of the course are to:
- Review the latest changes affecting the marketing strategy ( situation analysis, segmentation and positioning)
- Understand how the marketing organization has to be adapted to take into account the new digital environment
- Review how to manage brands in this new environment taking into account traditional and digital marketing tools.
Acquis
d'apprentissage
d'apprentissage
A la fin de cette unité d’enseignement, l’étudiant est capable de : | |
1 |
On successful completion of this program, each student will acquire the following skills :
|
La contribution de cette UE au développement et à la maîtrise des compétences et acquis du (des) programme(s) est accessible à la fin de cette fiche, dans la partie « Programmes/formations proposant cette unité d’enseignement (UE) ».
Contenu
- Marketing revolution in the new digital landscape
- Impact of the digital landscape on strategic marketing
- Key changes in the media landscape
- The power of social media
- New digital communication tools
- Big data, artificial intelligence and privacy
Méthodes d'enseignement
Lectures, case studies, videos, homeworks to be handed over on Moodle, group work. Conferences with external experts (presence mandatory)
Modes d'évaluation
des acquis des étudiants
des acquis des étudiants
- First session: The course will be evaluated based on a team project (40%) and on an individual exam (60%). If the exam is below 10, the team project will not be integrated in the total mark.
-
- The exam will be organized on week 8
- The teamwork assignment needs to be delivered during the January exam session.
- Second session: same as the first session. The course will be evaluated based on a team project (40%) and on an individual exam (60%). If the exam is below 10, the team project will not be integrated in the total mark. The malus points will continue to be integrated in the final mark.
Bibliographie
Reference book:
DIGITAL MARKETING, CHAFFEY AND CHADWICK, 6th edition. Pearson
Syllabi available at the DUC
DIGITAL MARKETING, CHAFFEY AND CHADWICK, 6th edition. Pearson
Syllabi available at the DUC
Support de cours
- Sylabus for the course available at DUC
- Sylabus for the course available at DUC
- Sylabus for the course available at DUC
- Sylabus for the course available at DUC
- Sylabus for the course available at DUC
- Sylabus for the course available at DUC
- Sylabus for the course available at DUC
- Sylabus
- Sylabus
- Sylabus
- Sylabus
- Sylabus
- Sylabus
Faculté ou entité
en charge
en charge
CLSM
Programmes / formations proposant cette unité d'enseignement (UE)
Intitulé du programme
Sigle
Crédits
Prérequis
Acquis
d'apprentissage
d'apprentissage
Master [120] en sciences de gestion