Note du 29 juin 2020
Sans connaitre encore le temps que dureront les mesures de distances sociales liées à la pandémie de Covid-19, et quels que soient les changements qui ont dû être opérés dans l’évaluation de la session de juin 2020 par rapport à ce que prévoit la présente fiche descriptive, de nouvelles modalités d’évaluation des unités d’enseignement peuvent encore être adoptées par l’enseignant ; des précisions sur ces modalités ont été -ou seront-communiquées par les enseignant·es aux étudiant·es dans les plus brefs délais.
Sans connaitre encore le temps que dureront les mesures de distances sociales liées à la pandémie de Covid-19, et quels que soient les changements qui ont dû être opérés dans l’évaluation de la session de juin 2020 par rapport à ce que prévoit la présente fiche descriptive, de nouvelles modalités d’évaluation des unités d’enseignement peuvent encore être adoptées par l’enseignant ; des précisions sur ces modalités ont été -ou seront-communiquées par les enseignant·es aux étudiant·es dans les plus brefs délais.
5 crédits
30.0 h
Q1
Enseignants
Jupsin Thierry (supplée Swaen Valérie); Swaen Valérie;
Langue
d'enseignement
d'enseignement
Anglais
Préalables
1 basic marketing course
Thèmes abordés
Building on the fundamental marketing concepts, this course will examine the specificities of operating a business in an international context. Globalization has first led companies to standardize their marketing strategies across countries. Yet, more recently, some of them have discovered the limits of an excessive standardization and are now developing global marketing that takes local specificities into account.
The objectives of this course are to:
The objectives of this course are to:
- Examine how small and bigger companies develop marketing strategies on international markets.
- Understand the importance of cultural differences when building a brand strategy in a globalized world.
Acquis
d'apprentissage
d'apprentissage
A la fin de cette unité d’enseignement, l’étudiant est capable de : | |
1 |
During their programme, students of the LSM Master's in management or Master's in Business engineering will have developed the following capabilities'
- Knowledge and reasoning - Project management - Communication and interpersonal skills - Leadership and team work At the end of the course, the students should be able to :
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La contribution de cette UE au développement et à la maîtrise des compétences et acquis du (des) programme(s) est accessible à la fin de cette fiche, dans la partie « Programmes/formations proposant cette unité d’enseignement (UE) ».
Contenu
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Building on the fundamental marketing concepts, this course will examine the specificities of operating a business in an international context.
Globalization has first led companies to standardize their marketing strategies across countries. Yet, more recently, some of them have discoverd the limits of an excessive standardization and are now developing global marketing that considers local specificities.
The objectives of this course are twofold:
- Examine how small and bigger companies develop marketing strategies on international markets.
- Understand the importance of cultural differences when building a brand strategy in a globalized world.
Méthodes d'enseignement
Lectures, case studies, conferences , videos and a brand project linked to a real company problem.
Modes d'évaluation
des acquis des étudiants
des acquis des étudiants
Continuous assessment
Group work to hand out during Q1P2 (25/11 – 9/12).
Quiz on conference content.
Case study preparation during the four-week course.
Examination in session
January: Writing on the whole course material (60%), group project (30%), and 4 quizzes (10%).
If one of the three part of the evaluation process is not completed, students do to respect the course requirement and will be given an “Absent” for the first and second session.
September: Written or oral exam on the whole course material. Students keep the grade attributed for the group project and quizzes.
Group work to hand out during Q1P2 (25/11 – 9/12).
Quiz on conference content.
Case study preparation during the four-week course.
Examination in session
January: Writing on the whole course material (60%), group project (30%), and 4 quizzes (10%).
If one of the three part of the evaluation process is not completed, students do to respect the course requirement and will be given an “Absent” for the first and second session.
September: Written or oral exam on the whole course material. Students keep the grade attributed for the group project and quizzes.
Bibliographie
- Keller, K.L. (2013), Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity, 4th edition, Harlow: Pearson Education Ltd.
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Kevin Lane Keller – Strategic brand management, Pearson, 4th edition
Additional references on the topic will be communicated later to the students
Support de cours
- Keller, K.L. (2013), Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity, 4th edition, Harlow: Pearson Education Ltd.
Faculté ou entité
en charge
en charge
CLSM