Corporate Strategy in the Knowledge Society (names L-Z)

llsmf2025  2019-2020  Louvain-la-Neuve

Corporate Strategy in the Knowledge Society (names L-Z)
Note du 29 juin 2020
Sans connaitre encore le temps que dureront les mesures de distances sociales liées à la pandémie de Covid-19, et quels que soient les changements qui ont dû être opérés dans l’évaluation de la session de juin 2020 par rapport à ce que prévoit la présente fiche descriptive, de nouvelles modalités d’évaluation des unités d’enseignement peuvent encore être adoptées par l’enseignant ; des précisions sur ces modalités ont été -ou seront-communiquées par les enseignant·es aux étudiant·es dans les plus brefs délais.
5 crédits
30.0 h
Q1
Enseignants
Paque Bernard; Paque Bernard (supplée Vas Alain); Vas Alain;
Langue
d'enseignement
Anglais
Préalables
Ideally in terms of competiencies : Knowledge of the basic concepts of management.
Thèmes abordés
The design and implementation of innovation-based strategies
Acquis
d'apprentissage

A la fin de cette unité d’enseignement, l’étudiant est capable de :

1 By the end of the class, students should master the main concepts underlying the development of corporate strategy in innovation-intensive competitive environments
 

La contribution de cette UE au développement et à la maîtrise des compétences et acquis du (des) programme(s) est accessible à la fin de cette fiche, dans la partie « Programmes/formations proposant cette unité d’enseignement (UE) ».
Contenu
  • The challenges related to the strategic management of innovation, from a corporate perspective in the context of the rising importance of the knowledge economy
  • Innovation and invention : definitions and typology
  • The core capabilities of the strategic management of innovations
  • The growing importance of multi-sided platform-based markets
Méthodes d'enseignement
In-class activities
  • Lectures
  • Micro-teaching (partly presented by students)
  • Work on case-work
At home activities
  • Readings to prepare the lecture
  • Work on case-work
  • Students presentation
Modes d'évaluation
des acquis des étudiants
Continuous evaluation (60%)
  • Sudents' case work by group (30%)
  • BOSS simulation  (continuous evaluation) (30%)
Evaluation week (40%)
  • Oral: No
  • Written: final 2h final exam (40%)
  • Note: each student must get a minimum grade of 7.5 out of 20 at the individual final exam to pass the course
Examination: second session
  • If too few students are registered for the second session examination, the written exam will be replaced by an oral exam.
Autres infos
Additional information on calendaring and group work methods will be provided during the course.
Ressources
en ligne
All interactions on teaching materials, references and processing of case works and presentations is managed on Moodle.
Bibliographie
  • Reference list : distributed during the course.
  • Lecture slides : available on Moodle
Faculté ou entité
en charge
CLSM


Programmes / formations proposant cette unité d'enseignement (UE)

Intitulé du programme
Sigle
Crédits
Prérequis
Acquis
d'apprentissage
Master [120] : ingénieur de gestion