5 credits
30.0 h
Q1
Teacher(s)
Luciani Didier;
Language
French
Main themes
To meet these objectives, the course deals with the following: introduction to religious thought, rites, practices and institutions of Judaism. Special attention is paid to the various streams of Judaism, their sources and their specific contributions.
Aims
At the end of this learning unit, the student is able to : | |
1 | By the end of this course, the student should be able to understand the main articulations and particular accents of Judaism, the background of its history and its present evolution. |
The contribution of this Teaching Unit to the development and command of the skills and learning outcomes of the programme(s) can be accessed at the end of this sheet, in the section entitled “Programmes/courses offering this Teaching Unit”.
Evaluation methods
Written examination
Other information
Bibliography: class lectures
Bibliography
Un syllabus (avec bibliographie) est disponible.
La consultation des ouvrages suivants peut être une aide utile à l'assimilation du cours :
- G. WIGODER et al. (éd.), Dictionnaire encyclopédique du judaïsme, Le Cerf, Paris, 1993 [ou tout autre dictionnaire du même type].
- F. CICUREL (éd.), Anthologie du judaïsme : 3000 ans de culture juive, Nathan, Paris, 2007.
La consultation des ouvrages suivants peut être une aide utile à l'assimilation du cours :
- G. WIGODER et al. (éd.), Dictionnaire encyclopédique du judaïsme, Le Cerf, Paris, 1993 [ou tout autre dictionnaire du même type].
- F. CICUREL (éd.), Anthologie du judaïsme : 3000 ans de culture juive, Nathan, Paris, 2007.
Faculty or entity
TEBI