5 crédits
30.0 h
Q1
Enseignants
Swaen Valérie;
Langue
d'enseignement
d'enseignement
Anglais
Préalables
Marketing de base
Thèmes abordés
Present the sequence of interrelated stages of the market research process. (this involves the diagnosis of information needs, the gathering of reliable data and their analysis in order to help marketing to sake sound decisions. Themes Designing the market study, exploratory research, descriptive research (including bi-variate methods) introduction to causal research
Acquis
d'apprentissage
d'apprentissage
A la fin de cette unité d’enseignement, l’étudiant est capable de : | |
1 | Having regard to the LO of the programme X, this activity contributes to the development and acquisition of the following LO:
|
La contribution de cette UE au développement et à la maîtrise des compétences et acquis du (des) programme(s) est accessible à la fin de cette fiche, dans la partie « Programmes/formations proposant cette unité d’enseignement (UE) ».
Contenu
Summary " Summary and content " see " scope " above and " methods " see " methods " below Content See "scope" above Methods In-class activities - Lectures - Exercices/PT At home activities - Paper work
Méthodes d'enseignement
In-class activities - Lectures - Exercices/PT At home activities - Paper work
Modes d'évaluation
des acquis des étudiants
des acquis des étudiants
Continuous evaluation
- Date: Last course
- Type of evaluation: Group work
- Comments: formative QCM, practical exercises
- Oral: No
- Written: No
- Unavailability or comments: No
- Oral:No
- Written: 2 hours
- Unavailability or comments: Not available until January 8th. In case of failed, the student represents the missed part: either the written exam, or the work alone or in a group.
Autres infos
Pedagogic team : Professor s weekly open door Internationalisation - international content - international case study Corporate features - conference - case study
Bibliographie
: SLIDES compulsory and available on line . BOOK : Malhotra not compulsorySupports available on line are on ICAMPUS. : No TEXTBOOK. . BOOK : MALHOTRA Naresh, Etudes marketing avec SPSS, Pearson Education. not compulsory. No reading file. Supports available on line are on ICAMPUS.
Faculté ou entité
en charge
en charge
CLSM
Programmes / formations proposant cette unité d'enseignement (UE)
Intitulé du programme
Sigle
Crédits
Prérequis
Acquis
d'apprentissage
d'apprentissage
Master [120] en sciences de gestion
Master [120] en ingénieur de gestion
Master [120] en statistiques, orientation générale
Master [120] en sciences de gestion
Master [120] en ingénieur de gestion